God morgon 2011-07-15
Morgon på er Roslagen har lätt regn för stunden och ingen värme Idag åker en av stalltjejerna hem och lämmnar ett stort tomrum Slutar det regna snart så blir det esilage jobb till kvällen ha det där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
God morgon!
Nu är huset fullt, alla är hemma och alla har semester. Ännu mer disk och städning… Det vore praktiskt att bo i ett enkelt lite sommartorp, minimalt med prylar.
Jag som ville ut i skogen, men det slutar säkert regna i eftermiddag.
Ha en bra fredag!

God morgon! Mulet men uppehållsväder här. Igår for jag på turné, besökte mina treårsston som är på inkörning i Borlänge och åkte sedan och beundrade Lon-dottern "Jullan" i Enviken. Nu ska jag hasta iväg till grannbyn för snart kommer hovslagaren, ettårsstona Chipset och Vala ska få fina tassar. Sedan hem och ta in Gin och kolla brunster. Bortajobb några timmar i eftermiddag, sedan lyssna till föredrag i kväll - en aktiv dag. Och Deniz juver blir bara större och större, så spännande!
# 2 Hoppas Chippan sköter sig!
Jobbardag idag, så bäst att sätta fart….
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God förmiddag i landet!
Hela tio plus imorse när jag gick ut, men nu är det litet varmare, det var uppe i femton när jag åkte till jobbet.
Det fortsätter att gå bra för våra grejer, strängläggaren ramlade till slut ihop i beståndsdelar, så han som pressar åt oss fick åka hem och hämta sin… Å andra sidan är strängaren minst 30 år, så den har rätt att ramla i bitar till skillnad från slåttermaskinen som är använd två gånger…
Nu har vi fått ihop 148 balar, så vi klarar oss nästan i vinter.
Idag butiken, och ett besök på Hägnans medeltidsdagar är inplanerat.

pust o suck… är febrig har ont i halsen o hostar som en galning på nätterna,,, vilket resulterat i typ NOLL sovtimmar sen i måndags då vi startade grässkörd 2 här… nu igår blev vi färdiga med 100 hektar gräs som ligger packat i nya plansilon och fick även pressat 158 rundbalar torrt fint hästhö…. … och så LUGNET som jag tänkt mig skulle inställa sig nu-, så jag hinner fixa inför premieringen på måndag… kunde dyka upp…men NEJ! För då dök en GRÄVARE upp istället som ska färdigställa nya plansilon och alla kanter o hagar …Har därför 8 pers på mat, och jobbar med kalvar o kor med samma tempo som förut… dock tänker jag INTE vara ute hos djuren till 23 i natt igen….
SKA fixa lite med fridha o Hallon som ska iväg måndag (smålandstenar…) och SKA grilla….! SÅDESÅ!