God morgon 2011-07-13
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Morgon där ute
Efter gårdagens skyfall strålar åter solen allt är bara dränkt Om det torkar upp under dagen så blir det slagning till kvällen och plastning imorgon Unghästarna sköter sig bra och trivs med att tjejerna håller på med dem Få se vad dagen bjuder på för trevligheter
ha det där ute
foto Joy F.
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Hej alla!
I dag är det mulet och skitlukten lägrar sig över bygden. Arrendatorn körde hela dagen i går på grannens vall så man kan inte ha vare sig fönster eller dörrar öppna ……livet på landet!
Man och son håller på med stallgaveln som började se mycket risig ut, lovar att i kväll är den som ny!
I dag blir det nog att baka matbröd för min del nu när trädgården är fixad!
Ha en bra dag!

God morgon! Solsken i Leksand men kallt, 9,2º just nu. Här ägnar vi oss åt att spana efter brunst - fyra damer har runt tre veckor den här veckan. Ingen som visat några tecken på att brunsta om ännu, hoppas det fortsätter så. Gin verkar vara en kompetent ung herre!
Deniz närmar sig fölning, juvret är ungefär 3/4-fyllt nu och hon ska få börja sova inne om nätterna. Jag har ganska stora hagar så det blir lättare att hålla uppsyn på henne nattetid om hon står på stall. Usch, jag har blivit hönsmatte tror jag, känner mig nästan ängslig på förhand inför den här fölningen. Jag gissar att det är en vecka - 10 dagar kvar, sisådär. Tja, det visar sig.
God morgon!
Idag ska jag iväg en tripp och titta på en stor häst, inte till mig själv utan en som en vän köpt. Alltid roligt!
Det är mulet, ska koll ain vädret, Kanske går det att gå i skogen idag och kika efter svamp.

God förmiddag i landet!
Soligt men ingen värme här heller, elva grader imorse… Men då åker förhoppningsvis alla turister till stan istället 
Butiken idag för mig, Peter ska slå ut resten, numera med nya drivvremmar på den nya slåttermaskinen som har gått åtta timmar… Får hoppas de håller längre den här gången…
planen ikväll är att köra Mysli, få se hur det går…

God middag .
Ännu en härlig dag, i stugan , äta frukost ute på altanen, höra fågelkvittret mm kan ju inte bli bättre och skönare. Ska erkännas att det är jäkligt skönt att vara lite hästledig :D .
Idag ska vi åka in till Torp och handla mat så vi klarar oss resten av veckan , när vi är här i stugan så vill vi köra bil sålite som möjligt och bara va , de är så skönt så.
Igår var största familjen i Lill galten och fiskade de blev en del aborrar och en gädda :D få se om de får något sedan idag då.
Lär även bli ett dopp i sjön idag med och lite vandring i skogen , har plockat en del svamp som har stekts och ätits upp.
Ha en underbar dag :D