Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etiketthästhälsa-hästhållning
Läst 5533 ggr
Prenses
2011-07-06 14:54
0

Man analys

hejsan! Jag skulle vilja ta en man analys på mina ponnyer för att se vad ämnen som finns i kroppen på dem. Finns det ngn som utför dessa här på iFokus eller har tips vad man kan utföra dem? altså ett rekommenderat och bra ställe att skicka in provet på.
/ Sabina

PernillaJ
2011-07-06 16:25
0

Du menar hårmineralanalys, sånt som homeopater sysslar med? Bara att googla. Personligen tycker jag du hellre skulle spara dina pengar, jag är synnerligen skeptisk till homeopati - men var och en blir ju salig på sin tro.

Tusen
2011-07-06 17:20
0

#1 Håller med dig Pernilla. När man kan säga att en häst mår bra, som varit död i flera hundra år, genom tagelanalys, tappar man lätt tron på dessa "snubbar".Skrattande

#0 Gå in på Ridsport.ifokus. Där finns det flera som provat och som kanske kan ge dig tips om någon. Ett annat sätt att ta reda på samma saker är att be en veterinär ta blodprov på din ponny. Där får du ett betydligt säkrare svar.

Prenses
2011-07-07 14:46
0

Dock måste jag påstå att jag sett en häst som man gett preparat efter att ha sett igenom en analys av manen. Hästen funkar idag som en ridhäst efter att ha varit ett nervvrak.

Så helt klart ska man ju ta allt med en nypa salt, men det finns nog veterinärer som också lägger i hästar onödiga medeciner.

/sabina

annelie-huskvarna
2011-07-08 13:30
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har själv med egna ögon sett hur homeopati, akupunktur, örter mm ger oerhört snabba och effektiva resultat Glad 

www.morganstralman.se han gör analyser i manen, inte exakt det som du söker men de är bra och effektiva behamdlingar med dem.

www.khepri.se www.dovestadgard.se Hon som har dessa sidor har bra erfarenhet av hårmineralanalyser och har använt det länge till sina djur. Hon skickar dem till en kvinna som heter Cecilia Oskarsson i Karlstad. Hör med henne så kan hon säkert ge dig massor av info.

Lycka till Skrattande