God morgon 2011-06-25
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Morgon på er
Hoppas ni hade en trevlig midsommar och att den inte var för tuff. Idag tittar solen fram och det är ganska varmt. Dagen jobb är att tvätta traktorn klippa färdigt gräsmattan På eftermiddagen ska vi göra iordning för Bergsviksdagen samt hämta ett russ och en shettis som ska vara med
he en bra midsommardag
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God Midsommardag! Mulet i Leksand, känns som att regnet hänger i luften även om www.yr.no påstår att det nästan inte ska komma nån nederbörd alls idag (0 - 0,1 mm). Vi får väl se.
Gin har ett sto som är så kärvänlig. Hon följer efter honom som en skugga i hagen och tindrar med ögonen, men han är ointresserad av hennes frieri (han betäckte henne tidigare i veckan). Så där brukar gamla fribetäckningsrävar bete sig när ett sto har ovulerat, men jag är imponerad över att Gin - som inte betäckt så mycket - har den urskiljningen. Duktig kille!
Igår fick han till det med både Eleonora och Aurora: det måste väl bara bli resultat av betäckningar gjorda på själva midsommarafton? Mycket magi i luften…
Idag bjuds det Midsommartrav i Rättvik, med Breeders' Crown-lopp på programmet. Talangfulla unghästar, riktigt fin sport hoppas jag.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
God morgon från mig med! Molnen "hänger" tungt i luften, så vi får se även här vad som händer med vädret.
Vi dansade runt stången, fikade och åt gott. Mamma är här så vi stod i köket och gjorde massor av gott. Därav fullt med disk med. Kvällen avslutades med ett parti Gin-rummy som yngste sonen tog hem.
Ha en bra dag!

God förmiddag i landet!
Solen skiner här, även om det smyger runt en massa regnmoln på himlen. De flesta tycks dock bara passera 
Idag gör vi väl inte så många knop, vi får se. Ska stänga en liten hage åt våra bantarhästar iaf.
Igår var vi nere i byn hos Peters kusin tillsammans med Peters syskon, trevligt som alltid.