Godmorgon 11-06-23
Godmorgon i landet!
Solsken idag, det behöver vi efter allt regnande!
Sara och Linnea var ut med russen igår, och Mysli passade på att tappa två skor på vägen…
Få se om jag hittar någon som kan spika på dem igen, vår hovslagare jobbar även som dykare, så han kan inte komma hur som helst.
Annars blir det butiken idag, och eftersom jag sov längre än till tre idag så kanske jag orkar göra något ikväll också.

God morgon! Grått idag, känns att regnet hänger i luften. Enligt www.yr.no ska det komma 3,0-9,8 mm i eftermiddag - jösses! Kommer det 9,8 mm kommer det att bli väldigt blött.
Det kom ett nytt sto till Gin igår eftermiddag. Det var litet stökigt tills jag gick ut klockan 01 och flyttade Deniz (som fattat agg till nykomlingen och muckade gräl genom staketet) till en annan hage. Sen blev det ganska lugnt. Jag ska haffa Gin och ställa in honom så han kan äta kraftfoder; han är litet uppdragen och jag vill inte att han ska bli tunn.
Det är trav på Rättvik i kväll - riskerar att bli en plaskig tillställning.
Morrn!
Hemma igen efter en vecka i Frankrike. Vi har haft det kalas, men det är alltid lika skönt att komma hem. Ska fira Elin idag, hon fyllde 8 år igår, men eftersom gårdagen mestadels utspelades på eller på väg till flyget eller flygplatsen, blir det tårta idag.
Ha en fin, om än regnig dag.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

#2 Välkommen hem igen, eller kanske "bienvenue à la maison"?
Full storm! Tror att massor av saker blåst sönder i dag och på efternatten. Regn har vi också fått, men nu börjar solen titta fram och jag hoppas vinden också tar sitt förnuft till fånga och lugnar ner sig…..Inte trevligt att vara på vägarna i dag med vare sig husvagn eller tomt hästsläp!
Blir lite pyssel i dag inför morgondagens midsommarfirande i vår lada…..Men innan dess firande av brorsdotter Matilda i kväll som blev färdig socionom den 1:e juni i Lund!
Ha en bra dag!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Här ska dammsugaren få jobba en liten sväng. Jag har varit ute på en tripp i regnet, bilprovningen var utflyktsmålet idag.
Det var svårt att köra Susa igår kväll, myggen älskar henne och det hjälpte inte med medel…hon blir så irriterad.