Tejas Pegasus 636 har kommit!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tejas Pegasus har anlänt till Björkbacken, Östervåla 740 46!
e. Tejas Monljus 540
u. Hults Pirita 4153
ue. Pirat Pan 436
En mycket trevlig och lugn pojke som idag betäckte sin andra sto (Kremla) sedan han blev godkänd.
Han går nu ihop med:Imma Vips 4065 e. Primat G 444 u. Solglimt 3018 ue. Hubertus 299- Leildis -01 e. Karismas Dr. Dolittle 485- Qveiars Leil Blixt -07 e. Vidar 521
- Qveiars Frostvind -09 e. Greger Gross 572Trav merit: starter 1-0-2 Rek. 2,20.0Utställn: 38 p B-premierad**
Bläcku 4852** e. Timon 533 u. Allgunnens Gloria 2700 ue. Furir 354
- Qveiars Hauk -08 e. Vidar 521
Utställn: 37 p B-premierad
Kremla 3562 e. Munter 326 u. Stumpan 2865 ue. Rossi 248
- Tejas Riska -97 dpl. e. Drömprinsen 460
- Tejas Silvertryffel -09 e. Silverboy 552
- Tejas Silverticka -10 e. Silverboy 552Trav merit: 19 starter 2-3-3 Rek. 2,16.8
Utställn: 41 p AB-premierad
Bilder på flocken kommer så snart som möjligt_!
_
Grattis till en fin hingst. Har ni köpt både Kremla och Pegasus?
I vår hage går bl.a. Pegasus helsyster Tejas Jarita. 

Nej vi lånar dem båda två. :)

Härligt Jossa! =)
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Lite kul OT,
Kremla är mormor och Pegasus är halvbror till våran Ratatas Raimon(Palle). Palle har ett travrekord på 2.07,4 efter 11 starter och en rad på 11 starter om 3-3-1-1.
Pegasus är även halvbror till Ijor som har ett travrekord på 1.50,?.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Poppe är en helt underbar hingst att ha med att göra, både snygg och trevlig. När polletten väl trillar ner så kommer han att springa fort på travovalen, hans rekord visar inte hans kapacitet (har tränat långt under). Men så är det när man är nyfiken på allt annat och inte fokuserar

Haha, exakt!
Igår fick han gå ihop med en av hans flockmedlemmar Imma Vips. Och då visade han upp 20-tempot utan problem (dock var ju Imma före *fniss*).
Dessutom har ju inte han hunnit få så jättemyckeet erfarenhet av vad saken går ut på, men jag är glad att ni tävlat honom redan. Då har jag en kvalad och färdig totto att ta upp min licens med igen!

Tejas Pegasus ska få tävla på Mantorp och är just nu uppskriven på Josefine Åkerman som nu också får vara hans kusk under dagens gång!
Jag jagar just nu folk som kan hjälpa till under 5 "provlopp" som kan köra sina ponnyer samtidigt så det skapas en klunga - den vägen jag behöver för att återfå min licens.

Juste, Pegasus betäckte för första gången Imma i förrgår!

#8 För att stå som tränare krävs det bara att du skriver ett tränar prov, det kan göras mycket snabbare än att köra 5 provstarter.

Va fint Jossa! =)
Har ni fått ordning på någon hemsida?

Nej, tyvärr. Har inte det… Vi håller på att kollar bra sidor med enkla koder.

Josefine Åkerman testade igår att köra Tejas Pegasus eftersom hon kommer få köra hans första starter då jag ännu inte påbörjat mina provlopp för att återta licensen.
Pegasus höll undan Imma dem fyra rundor vi körde, och då gick dem båda skitbra rent ut sagt! Det kommer bli riktigt intressant det hela!
Pegasus blir nu anmäld till den 20 maj och 14 juni.

Pegasus ska på söndag tävla i Mantorp med Josefine Åkerman i sulkyn till en början!
Han är tippad 3:a!

Va roligt att han ska starta!! =D
Ska bli jättespännande!