Utställningsregler?
Hej!
Om man ska ställa ut sin ponny, så står det att man ska skicka in en kopia på ponnyns pass med anmälan, men "vilken fakta" i passet vill de ha? hela passet?
Hästägare försäkran är obligatoriskt etc. Vad menas exakt?
Kul om någon skule vilja berätta lite.. 
Mvh Linda
En kopia på stamtavlan där även din hästs namn står med på. Det räcker.
#1 Okej, tack 
Hur vet man vad hästens stamboksnummer är?
Har alla ett? 

#0 Om det är den nyare passversionen (utfärdad från 2007) med blå plastpärm brukar jag ta kopia på första uppslaget. Då har du ägarbeviset tv och hästens registreringsuppgifter th. Om det är ett gammalt ljust pass (utfärdat 2000-2006) brukar jag ta ut det ur plastfickan och lägga det platt på rygg, och ta en kopia av fram- och baksidan.
Hästägareförsäkran ska skrivas under på utställningsplatsen innan du lastar ur din häst, vanligen i sekretariatet. I Hästägareförsäkran intygar ansvarig ägare att hästen är frisk och inte träffat några sjuka hästar inom tre veckor före utställningen. Läs mer om att ställa ut russ i bifogad pdf-fil, eller på SvRAFs hemsida, länk.
#3 Se info på SvRAFs hemsida, länk.
Ja, alla ha ett. Det står i passet och har 8 siffror. Det börjar med 30-hästens födelse år- och sedan ett tal specifikt för just din ponny. Ibland står det SE framför också.
Ex: SE 30-07-1137
Det betydera att det är ett svenskregistrerat russ som är född 2007. Och så sist kommer ponnyns personliga sista siffror. Allt ska med i anmälan. 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#5 Nej, det är reg nummer, det har alla men inte alla har ett stamboksnummer….

#5 och #6, ni har rätt och fel båda två.
Det heter inte längre "registrering" utan grundstambokföring, så alla russ får ett grundstamboksnummer när de förs in i grundstamboken (f d registret).
Numret som tilldelas avelsvärderade och enligt rasvisa krav godkända hingstar och ston är ett riksstamboksnummer.
När det bara står "stamboksnummer" menas det oftast riksstamboksnummer.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#7 Lever kvar i gamla tider då….
Tack för alla svar 
#7 Min har inget riksstamboksnummer vad jag vet.. Kan man anmäla honom till utställningar i alla fall?
#9 Ja.
Anmäl med grundstamboksnumret.
#10 okej tack :), Ska SE stå med? Eller bara siffrorna
#11 Spelar ingen roll.
Oki