Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 849 ggr
karisma
0

God morgon 2011-06-20

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Morgon där ute

Blev väkt av en hund tidigt och inte ville den ut bara mysa lite, vet inte om jag ska bli glad eller.
Idag blir det tandhyggenisten sedan borta jobb några timmar tar nog med mig hunden för passivitets träning Sedan är kvoten för jobb uppnådd för dagen

ha en bra början på nya veckan

foto Brixa u. Brickan3653 e.Timon 533

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Tjiwi]
0

Efter att det regnat precis hela dagen igår så är det äntligen uppehåll igen. Snart bär det av mot Oskarshamn så jag hoppas det håller sig fint där åtminstonde.

Ha en bra dag!

[Croneld]
0

God morgon i regnet!

Duktiga Cheri håller sig inne i vindskyddet så lilla Estrid får sova i den torra halmen. Hon går bara ut och äter ibland. Jag har lagt in lite hö till henne med.

Annars blir det väl lite innepyssel idag. Jag håller på att ändra om i stallet och har rivit ned stolp och väggar. Men vad svårt det är att få bort spik ibland! Det ska bli en box till och en dörr ska flyttas. Det blir alltid mer jobb och tar mer tid än vad jag trodde.

Ha det gott!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Ösregn här, och runt tolv grader.

Simon har åkt iväg för sin första arbetsdag på något åkeri somkör ut mejeriprodukter, och Peter har åkt iväg för ytterligare en sväng till Norge.

För min de lbutiken, och Sara har sommarlov, så hon får vara hundvakt.

Nu ut och ge hästarna frukost och sedan göre egen sådan!

PernillaJ
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon! Inget regn här, svalt 12,7º och växlande molnighet - just nu faktiskt solsken. Jag gick och lade mig vid halv fyra så jag är inte alldeles utsövd, men några timmars sömn blev det i alla fall. Jag hade skrivjobb att leverera innan deadline nu på morgonen, så då var det bara att jobba tills det blev klart.

Strax ska jag köra Dulsa och Hannicka till Borlänge för inkörning. De där båda har gett mig dåligt samvete för att de bara gått här hemma och skrotat - skönt att de ska sättas i arbete. Senare efter lunch kommer eventuellt två nya fruar till Gin, då blir han glad. Just nu är Malva brunstig så han är ganska glad redan.

MagganS-B
0

God Förmiddag!

Nu ville jag inte ha mer regn! Men det blåser och stänker och då vill jag inte vara ute och klippa syrener…..Får ta en städdag. Enya har släppt all vinterull så ni fattar hur en colie kan se ut då va? Skall först städa henne, sen får det bli nåt annat…..Skall kolla till hästarna också naturligtvis, det gör jag varje dag, fast jag inte skriver om det….. :)

Ha en bra måndag!

[Croneld]
0

# 5 Jag har haft en collie, så jag vet!