Mälar-Russ Drop In Sundbyholm
Några som planerar att åka dit?
Jag har planer på att åka med mitt veteran sto (17 år)…
Vi planerar att komma med alla våra hästar.
#0 Kul om det blir fler "veteranston" då. Eftersom vårt ena sto numera också klassas som "veteran". (Fast det tror jag inte hon själv tycker att hon är)
Kommer det att bli någon shettisklass också i år?

Blir inte Eskilstuna för oss i år. Hade först tänkt vara med TT och Palle på dubbeltravet, då hade dropp innen varit självklar. Men nu stämmer inte propparna för vår del något vidare så vi kommer tävla på Åby istället. Lite synd då det alltid varit trevligt med dubbeltravet på Sundbyholm.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#2 TT har väl rätt bra proppar på Sundbyholm? Har inte hon ett rekord på 1.58 - 1.59?
Supersprintens tider räknar ju inte ens så man kan ju ställa upp i lopp bara för att se hur fort de kan gå.

#3 TT har 1.58,8. o Palle 2.06,3 så på SuperSprinten finns det väll ok lopp, men intervallloppen på söndagen är helt ointresanta för oss. Känns då bättre att åka till Åby där vi kan få två lopp var till bägge hästarna och "bara" vara borta en dag. Hade vi haft två bra lopp på både fred o lördag så hadde det varit en annan sak. Avståndet att köra är ungefär detsamma.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Nej i år blev det inget för shettisar, synd då jag ha en sån oxå som jag kunnat ta med…
#4 Ja, ni gör som ni vill men annars tycker jag nog att det finns proppar på söndagen också. Men om de vill gå från start och redan är nere i rekord så långt de går just nu så kan jag förstå till viss del. Men TT har ju i princip samma rekord som Montró och hon kommer att gå ut i lopp även på söndagen också, som det ser ut just nu.
När är utställningen? =)
Lördag f.m. kl 10 startar den. Man annmäler mellan kl.08.00-10.00. Först till kvarn gäller och sen visar man dem i den ordning som de har anmälts.
Här kan du läsa mer. Länk

ska komma dit med Tejas Pirmin :)
Nu är det bara 5 dagar kvar, några fler som tänkt åka?
Själv har jag börjat vela då jag tycker min har blivit lite för rund…
#10 Kom i alla fall.
Det kan ju gå bra ändå och det är ju ändå inte på blodogt allvar. Du har ju också möjligheten att få se andra fina russ också.

Jag ska visa 2 russston. Ev tänkte jag ta med min egen med föl men det bestämmer jag på morgonen. Eller är fölet för litet? Född 2 juni.
jag tänker visa någon av mina.. eller kanske båda.. har inte bestämt mig än =P
#12 På shetland så brukar man säga att fölet bör vara en månad innan man visar dem.
#12 Jag skulle inte åka med en sån liten plutt
I aug är det ju utställning, vänta tills dess.

Jag tar nog med mig ettåriga Tejas Silverticka =)
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

#15 Vart är det utställning i Augusti? Tänker mest på vad som blir bäst för fölet. Att åka i 25 min och sen visas och åka hem igen eller åka längre och behöva vara kvar längre :/
#17 Riksutställning i Örebro! 

#18 Hittade den och då är jag bortrest :( Men jag hittade en annan ännu närmare mig den 15 Oktober :) Den får det bli!
#19 Om det är Södemanlands utställning för alla raser så kommer den att bli flyttad har jag fått reda på till den 22/10.

#20 Ok, den här jag hittade var på Salsta gård, Stora Sundby. Men 22/10 funkar för mig oxå =)

PASSA PÅ!!
Samtidigt som lördagens Drop in-utställningar på sundbyholm så arrangeras även en bagageluckeloppis på stallbacken!
Du som vill rensa i stallet, packa dina saker och ta med dem till sundbyholm. Du säljer själv dina saker, på ditt sätt, i din bil.
Vi drar igång runt lunch och kommer att hålla oss på, eller vid hästägarparkeringen på Sundbyholms stallbacke.
Sprid detta, och välkomna att sälja och fynda!
MVH Bea Jakobsson, EPS
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus