Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1198 ggr
karisma
0

God morgon 2011-06-14

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Morgon där ute

Vaknade av huvudvärk så det blir nog en bra dag. Men vädret ser lovande ut grå himmel och mera regn är lovat Det har tagit tid men idag kommer Glitters instruktör från sos för första ggr hon har med sig hennes tjänstetäcke och igår kom hennes legg Annars så är det en hemma dag ska passa telefonen i två timmar då min dr ska ringa det är modern vård

ha det där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

10 plus ute, men idag är det sol så då får vi väl litet mer sommarvärme än igår.

Sara var ut med Trixi igår, och jag hade tänkt köra Mysli idag på morgonen, men vi vaknade halv åtta, så det hinner jag inte. Jag orkade inte köra när vi hade ätit klart igår, då var klockan halv tio…

Butiken för min del, Peter ska fortsätta sin jakt på att få hyra en vedmaskin då den vi skulle låna är trasig.

[Tjiwi]
0

Idag är solen borta……Rynkar på näsan

Får en lunchgäst idag, min gamla vän Camilla kommer och ska kolla igenom Njord samt även kolla Joel lite, prövotiden för honom är slut i morgon och då känner jag att hon kan känna på honom när hon ändå är här. Köpa honom har jag varit klar på länge.

Ha en bra tisdag!!

VeronicaP
0

God morgon.

Här har det kommit lite regn i natt , de behövs så de gör inget , halvmulet ute men skönt väder i alla fall.

Idag hoppas jag att vi får besked om våran bil och att de inte blir allt för dyrt, de lagade växellådan för ca 2 1/2 år sedan och nu är den kass igen , kan ju tycka att de ska hålla längre men vad vet jag . Så just nu står vi utan bil då även den gamla bilen är på verkstad , kul eller inte.

Amanda har börjat köra in en shettis här hemma nu och vi ska försöka få kört in de flesta nu så blir de kanske lättare att få sålt dem.

Ha en bra tisdag

MagganS-B
0

Hallå!

Mulet och tre regnstänk I dag blir det bullar och kakor att lägga i frysen för kommande invasioner…..hinner nog nåt mer fönster också.

Har just varit ute i trädgårdslandet och mördat några larver som äter bladen på vinbärsbuskarna. Dom blir väldigt förvånade när dom plötsligt befinner sig på väg ner i en vattenhink med blad och allt! Väntar med spänning på att jordgubbarna skall mogna!

Ha en bra dag!

Anna-Uppsala
0

Godmorgon alla!

Länge sedan jag skrev i den här tråden, trots att jag tycker det är en så himla trevlig tradition här på sidan!

Glad

I dag blir det kalas i stallet, för jag fyller år och vi ska grilla. Och så blir det säkert en väldig massa Lennardtgos också. Eller rättare sagt - vi försöker gosa, han vill busa!

En vecka gammal är han redan värsta hingsten - tycker han själv alltså! Flört

Ute skiner solen med lite moln som dekoration på himlen. Skönt att det inte är så förbaskat varmt!

Ha det gott i dag!

/Anna

[Croneld]
0

God dsg!

Här är det fikadags med gulblå dammsugare till kaka. Ska snart ut till kusarna och fixa lite.

PernillaJ
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God kväll! Den här veckan är jag vikarierande registrator för hon den riktiga far utrikes. Uppdraget består såvitt jag förstår huvudsakligen i att jag ska svara i föreningens telefon, som är vidarekopplad till mig. Fast jag har grundstambokfört två föl i år så jag skulle kunna fixa det oxå.

Idag har jag umgåtts med min favorit Deniz. Deniz som är högdräktig jobbar som gräsklippare runt huset. Jag skulle hämta en grej i stallet, när jag gick förbi blev Deniz nyfiken "vart ska du?" och hängde med. Hon stod på stallgången och tittade på när jag letade. Vi snackade litet (eller jag pratade och hon såg vis ut), jag kliade henne, tog en borste och borstade igenom hennes fina långa man, hittade en sax och toppade svansen som släpade i backen, och smorde citronellasalva runt juvret och naveln. En mysstund som vi båda uppskattade. Jag gillar alla mina hästar men Deniz är älsklingen. Hon kan vara en bitch mot andra hästar med är alltid mild mot människor - och så tycker jag att hon är så vacker!

Nu åter till arbetet. Jag har en text att skriva och en knippe bilder att redigera med deadline senast klockan 8 i morgon bitti: full fart alltså.