Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1536 ggr
StuteriSolo
0

Godmorgon 11-06-13

Godmorgon i landet!

Mulet och hela nio grader varmt, nu börjar vi könna igen sommaren…

Hästarna har fått frukost(den delen som inte äter gräs då) och nu ska vi själva ha frukost.

Butiken idag, och ikväll får jag se vad jag orkar med, hade tänkt fara ut med någon häst.

MagganS-B
0

God Morgon!

Värmen har försvunnit och blåsten återvänt…..som vanligt här på Gotland alltså! Lite regn fick vi, 11-12 mm. det gör i alla fall att gräsmattan inte är gul längre, utan börjar anta en lite friskare grön färg, men åt alla säd- och höåkrar räcker det inte, behövs minst 40-50 mm till…..Känns som om vi måste ta vårt hö snart, innan det torkar och pressar sig självt!

Tror det blir borttagning av ett träd och lite grenar i dag, var en sväng i trädgården och kollade: maskar som äter vinbärsbladen, dom fick en dusch med vattenslangen, hoppas det räcker!

Ha en bra måndag (f.d. annandag pingst, vaför nu den skulle tas bort….)!

Tittut
0

Regn? Vad är det? Här ser det mesta ut som en stäpp, och det ser inte ut att bli regn på länge.

Jobba på! Det ska jag göra!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

ryttarn
0

Fick precis meddelande från fodervärden via mickis att sent i går kväll fölade Wella 4582 (eWillnius 524, uWinna 3481 ueAlgunens Opal G 428).

Det blev ett fuxsto med stjärn. Pappa är Duktig 568. Hoppas få en bild under dagen, sedan skall vi givetvis åka dit ASAP och fota minneskortet fullt :D

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

VeronicaP
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon.

Här är det varmt och skönt ute men de lovade ev regn till kvällen , de gör inget för de behövs ju .

Jag ska ringa travbanekliniken vid 9.40 och se om de kan ge mig svar på hur lång tävlingskarens det är på Fucithalmic 1% ögonsalva , mailade ST i torsdags men de har ju inte behagat svara , har ju mailat dem förr om frågor och karens och aldrig fått svar så man kan ju undra vad de finns där för ibland.

Idag så är det allmänt hästpyssel som gäller + söka lite jobb på nätet , när jag har blivit på humör igen , skulle ju söka på Lidl innan och de bara krånglade på deras sida som man ska söka på så jag gick därifrån innan de fanns risk att datan gick sönder ;)

Ha en underbar måndag.

Dagens bild får bli på Ijor när han löshoppas en dag :D