Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1100 ggr
StuteriSolo
0

Godmorgon 11-06-05

Godmorgon i landet!

Soligt och blå himmel och blåsten har lugnat ner sig även om det blåser ganska friskt än. Vi har klarat oss unden några tromber, men på amdra ställen i länet är det mycket träd som blåst ner över vägar och annat.

Vi hade strömlöst i sju timmar, har inte hänt sedan vi flyttade hit 2001, tror det längsta oplanerade avbrottet varit en halvtimme.

Idag blir det hagjobb innan Peter ger sig iväg igen, och vi ska ut med några hästar också.

MagganS-B
0

God Morgon!

Vaknade av traktorbrum i dag också…..men vad gör det om 100 år! I dag blir det antikboden hela dagen, i går var vi dessutom på två loppisar och gjorde massor av fynd! Kul!

Hästarna mår kalas och fölisen växer, dessutom ser man från dag till dag hur fölpälsen på ettåringen släpper, finns bara lite kvar nu!

Ha en bra dag!

[Croneld]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Är lite seg, vaknade precis!!
Det är ovanligt att jag sover så länge, men var hemma sent efter ha kört Toffan till hingsten. Speciellt när det tar ett par timmar.
Ville inte köra på dagen då det var 28 grader varmt. Ett par mil norr om Uppsala sjönk det det till 17 grader, det var som att åka genom en väderridå för det blåste så jag fick hålla hårt i ratten.

Jag hade sällskap av av Magnus Uggla över Dalälven och lite senare hoppade Ted Gärdestad och Shakira in i bilen.

Ha en bra söndag!

VeronicaP
0

Här är det varmt och skönt väder .

Själv kan jag ju inte göra så mycket då jag är ny opererad och kan ju inte bada så jag försöker hålla mig någerlunda lugn i alla fall