God morgon 2011-06-03
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Morgon
Varmt och skönt ute och massa sommargäster, så det blir ingen färd till byn, Jag och djuren får klara oss på det som finns hemma, Fick avbryta hag jobb igår pga. MYGG när det bara var lite kvar, det blir förmiddagens jobb att få den klar så lite fler djur kommer ut till kvällen.
ha en bra fredag
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Soligt och varmt ute, bra torkväder så tvättvindan är redan full. Idag ska vi på mormors begravning så dagen känns lite sorgsam.

Godmorgon i landet!
Blå himmel med fluffiga moln och halv storm, det var elva grader varmt vid sju!
Butiken idag, ikväll hade jag en plan att vi skulle ut med hästarna och jag måste handla på hemvägen, allt är slut, det finns till frukost åt barnen i alla fall. I värsta fall får de fara ner till farmor och se hungriga ut 

God morgon! Jag gjorde något väldigt okarakteristiskt igår: gick en lång promenad. Friluftsfrämjandet ordnar torsdagsvandringar och igår gick turen genom skogen till den ganska högt belägna Böle fäbod. Det var en fantastiskt vacker kväll och vi fick se många rara växter (varav jag glömt namnet på hälften), däribland jungfrulin och majviva och blåsuga. Markerna uppe runt fäboden betas av nöt och häst, som gör ett bra jobb för att bevara den biologiska mångfalden i biotopen.
Idag får jag besök, en matgäst, så nu måste jag snurra på och förbereda en lunchsallad. Paprika, rödlök, quinoa, äpple, tomat, feta, pumpafrö, och skinka - får se vad mer jag hittar i skåpen som jag kan hacka i.
God Förmiddag!
Skall strax ta en sväng till hästarna på betet och kolla att allt är ok, sen blir det ogräsrensning i hallonlandet…..man ser snart inte vilket som är hallon och vilket som är ogräs. Upptäckte i morse att den "snälla" kissekatten också "rensat ogräs", sparrat över en halv rad med sallad i min pallkrage! Duktigt! Bara att lägga nät över den också! I kväll Whiskyprovning i bygdegården = 2,5 km nattpromenad!
Ha en fin fredag i solen!

God kväll! Har gjort Stockholm t.o.r i dag där vi bevittnat medaljcermoni. Varmt och solen bet bra där vi stod på planen utanför armemuseumet.