Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1037 ggr
karisma
0

God morgon 2011-05-25

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Morgon på er

Alldeles nyss var det bara grått men solen har tagit nya tag att försöka komma fram Så det kan nog bli en fin dag hoppas på det, fast regnet behövs det börjar bli torrt i backen.
Dagarna blir alldrig vad man planerar har fått hoppa in som ko-skötare då x-et blev klämd imellan två fångstgrindar av en ungkviga Det finns mycket kraft hos 400 kg kviga hans kropp fick mycket stryk Men som tur är har dygnet 24 timmar åter till hagjobb idag Min fd svärmor på över 80-år kommer och hälsar på sin son till helgen så jag får nog röja lite åt honom Det ska bli riktigt trevligt då vi inte ses så ofta pga avståndet 129 mil enkel väg Dax att sätta fart ska hinna med ett vet-besök och ett möte på dagen åxå

ha det där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Solsken och blå himmel, men det blser en del, sju plus ute, litet mer värme tackar vi inte nej till.

Göken har varit tyst inatt, den har väl blåst bort kan tänkas.

Möte före jobbet, så det blir inte så mycket gjort hemma då.

MagganS-B
0

God Morgon!

Sol och blåst! Kom 2 mm regn i går också, fast det har nog torkat nu, behövs 22! Sonen som skall till Dubai i dag sitter och biter på naglarna…..hur är det med askan?

# 0 Tack och lov att han klarade sig med bara mörbultning……kvigor är inte att leka med!

I dag blir det städning, upptäckte att dammråttorna invaderat mitt hem!

Ha det gott i blåsten!

PernillaJ
0

God morgon! Solen skiner och vinden har tackochlov mojnat nu, jäsiken vad det blåste igår. Jag flyttade några hästar vid 19-tiden och just då kom det en regnskur så jag blev riktigt blöt.

Pratade med Börje och han ville nog gärna ha mitt regn; tydligen är det torrt på Gotland (som Maggan skriver i #2 oxå). Jag har bekräftat köpet av gulbrunt Lojsta-hingstföl u Duva, ska betala handpenning 1000 pix nu. Ser redan fram emot hämtning i november.

I går fyllde Bob Dylan (som kommer till Peace & Love i Borlänge i sommar) 70 år, idag fyller en god vän, Stefan i Tingsryd, femtio år. Konstigt vad alla blir gamla. Utom moi…

Fick se bilder igår av min tigrerade ettårshingst Delling som bott hos Liselotte i snart en månad. Han var brun när han åkte men har blivit alldeles grå! Fascinerade.

[Tjiwi]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Solen är tillbaks här men det blåser som tusan, trodde huset skulle lyfta i natt!! Även igår blåste det så vi blev utan ström precis när middagen var färdiglagad (!!) fram till kvällen.

Om det mojnar lite så blir det körning av häst, vill inte köra i denna blåst!

Tittut
0

Blåser för fullt här också!

Ska sätta mig och göra lite pass, sedan ska jag nog laga lite mat till kvällen. Ridskola ikväll också, bara några gånger kvar nu.

Ha en bra onsdag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

PernillaJ
0

#3 … och idag fyller också Kajsa i Enviken år, och hon fick en fin fölsedagspresent av sitt sto Hanna 3691 tidigt i morse: ett brunt stoföl med stjärn (e Lon 483). Halleluja!

RC71
0

#3 Ja, han har ändrat färg enormt på bara några veckor. Jag var och klappade på honom häromdagen Glad Väldigt lustig färg måste jag säga .

Godkväll från

Lotta

Lisa-trollet
0

Go kväll

Har jobbat långpass idag och innan de va jag ute hos hästarna och hade ute Deona och lilla fölisen som föddes igår. Busig liten fuxflicka som sprang runt nästan hela tiden.