Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1044 ggr
karisma
0

God morgon 2011-05-22

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Morgon på er

Sommarväder idag med några molntussar syns lägst bort på himlen. Ännu en hage klar bara fyra kvar att repa det går framåt Vanligt djur jobb på morgonen sedan kanske x-et och jag tar en tur till Uppsala för lite inköp som inte finns i våran by

ha det där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

PernillaJ
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon! Solen skiner och himlen är blå, hurra vilken fin dag.

Igår tittade jag på treårstest halvblod i Svärdsjö hela dagen, idag blir det höga hinder i Falun. Sista dagen av Dalahoppet, ett populärt fyradagarsmeeting som samlat cirka 800 starter. I morgon lunchtrav på Rättvik. Det är full fart nu.

Träffade ändå några russ bland alla högbeningar. Allgunnens Trofee (alias Oden) är en svart valack som jobbar på Svärdsjö RK. På seminstationen Bergshyttan söder om Avesta träffade jag tre russ; Hertiginna 4035 som jag tidigare ägde, högdräktiga Osa 3188 och gårdens kung Satellit 474. Skönt att vila ögonen på små russin.

I förrgår släppte jag ettåringarna Chipset och Vala på bete i en grannby, och de fick med sig gamla Deniz som trygghet nu till att börja med. Bara fem hästar kvar här hemma nu, det blev riktigt glest.

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Blå himmel och solsken, och t.o.m litet värme ute idag! Redan tio plus i skuggan, ser lovande ut för dagen.

Vi har en hage att fixa, och jag har en massa smutsgia marsvinsburar, och så har vi en hög hästar som behöver röra på sig, och ingen har fixat ett nytt ställ att torka tvätt på, så det måste vi också ordna, annars får vi hänga tvätt på stolarna i köket eller nåt.

Peter har varit flitig med motorsågen, så jag kan inte ens sätta upp en lina mellan två träd heller, eller jo, tvärs över vägen in mot skogen men det kansek inte är den bästa idén Skrattande

MagganS-B
0

God Morgon Alla!

I morse hade jag fått besök! En liten brun tös stod hos Dulilla i hennes box, antagligen född sent i gårkväll. Den lilla tösen är e. Brådis, och skall döpas i dag, får se vad det blir, på D i alla fall…..

Vi skall ta ut dom och jag lovar att det kommer bilder. Senare i dag blir det som vanligt loppis!

Ha en fin söndag!

[Croneld]
0

# 3 Vad roligt när allt går bra och du behövde inte vara orolig heller. Grattis till lilla D.

Soligt i Roslagen idag, inga planer ännu för dagen, men grannen har loppis så dit ska jag nog gå och titta bland borden.

Ha en bra dag!

[Tjiwi]
0

#3 Grattis Maggan!

Här skiner solen för fullt. Inget föl men den sista tackan lammade i går kväll……nästan 100 lamm blev det i år!

Ska fortsätta fixa med min parvagn och köra hästarna innan kalas i em.

Ha en skön söndag!

mttn
0

Mynta också en liten tös mitt på dagen i går.Svart som mamma och efter Fantom.Toppen! Funderar på blomnamn som vanligt

Maggan T

PernillaJ
0

#3 och #6 Grattis Maggan och Maggan till stoföl! Bilder, jag vill se bilder…

#6 Cervina (barrmynta), Villosa (hjärtmynta), Gracilis (ädelmynta)?

garrilina
0

God förmiddag! Strålande sol, vind och rätt varmt, har gått lite långsamt här på mprgonen att köra t.o.r. Östersund.

Lite av varje på dagordningen i dag, grillning till middag.

Grattis till fölen Maggan x2 här får vi vänta några veckor till.

Ha en bra söndag!

MagganS-B
0

Bilder finns på FB och på hemsidan!Flört

mttn
0

Bilder finns på FB.

Maggan T