God morgon 2011-05-19
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Morgon på er
Det svävar lite moln på himlen men är redan 13,5 grader varmt. Det är så mycket pollen i luften nu så jag kan inte sova bara nyser och snurvlar varför skulle man få sådant när man blivit äldre Fick några km kluven ved av kompis som var snäll ska försöka få upp det till vedboden idag Ha ha all min egen ved ligger okluven undrar när jag ska fixa det för idag blir det fortsatt hagjobb
ha det där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon i landet, mulet, ösregn och flera plusgrader, usch!!!
Ser dock ut som det ska sluta regna framåt kvällen, och t.o.m bli litet varmare, imorgon lovas det sol och femton grader, det gillas!
Idag blir det butiken och fortsatt ommöbleringsjobb, få se vad man orkar med ikväll, hästarna är iaf rejält utvilade vid det här laget… Och inte har sommarhagen kommit längre heller, då Peter hjälpt mig i butiken hela veckan.
Morrn!
Det blåser som attans här, får se om det lugnar sig. Pappersarbete idag och ikväll bjuder sonen och hans klass på teater i skolan. Ska bli kul!
Inget med föl vid 5 i morse, får se om Malva har tännkt sig att föla den 20:e som hon gjorde i fjol. I så fall får vi vänta en dag till.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Idag fyller Dorina Spin 4746 hela 29 år, det firar med ett äpple.
Ha det bra idag!

#3 Gratta Dorina :D
MOrrn morrn .
Här regner det och himlen är helt grå. Jag ska köra upp till hingstarna och deras bete idag på förmiddagen så de får gärna sluta regna tycker jag, ska köra till baka de där 2 shettisarna som blev kastrerade förra veckan , det har läkt bra och jag tycker de är dags att de får åka tillbaka på betet igen.
Idag är de dags för fotbollsmatch igen för sonen , får hoppas att de vinner idag med och att det är fair play på planen som gäller
Hallå alla!
Här på Gotland är det mulet, ganska varmt och nästan vindstilla för ovanlighetens skull…..Regn utlovat!
Skall fortsätta med mitt ogräs….Kjell skall dra nytt elrep i stora hagen så hästarna kan få gå dit, inte Dulilla, hon får stanna hemma tills hon fölat, hon går nämligen inte att snacka med efteråt…..Lika kelig och go som hon är innan hon fölar, lika skygg och rädd är hon efter fölningen, ingen får komma i närheten, så då är det bäst att hon fölar hemma!
Ha en bra dag!

#5 Intressant fenomen det där! Britterna kallar det för "foalshy". Jag har haft ett par ston som gjort likadant som Dulilla; förvandlats till ett vildruss när fölen är unga. Antagligen en ursprunglig instinkt för att skydda fölen från faror - fast som hästägare uppskattar man inte att plötsligt bli jämställd med rovdjur.
# 4 och 5 Eller tvärtom, arga halvblodshäxan blev from som ett lamm.