Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1096 ggr
Tittut
0

God morgon 20110517

God morgon på Norges nationaldag.

Idag hade vår gamla Dagmar 2031 blivit 40 år om hon levt.

Solen skiner men det blåser lite. Få se om Malva kan behaga föla en fin dag som idag…

Annars pappersjobb på längden och tvären.

Ha en bra tisdag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Croneld]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

God morgon!

En solig dag i Norrtälje, men kall. Idag blir det jobb och körning till kvällen. Annars full fart!

karisma
0

Morgon på er

Nu börjar livet återvända efter en hård helg Solen lyser på mig och det känns bra Hovslagare till djuren idag annars bara tisdag

ha det där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Tjiwi]
0

Morron

Jaha, det är där uppåt solen befinner sig idag för här är det grått!!

Nu har alla tackorna här hemma lammat klart…pust! Bara två kvar borta på Fågeleke.

Njord fick sin tredje unge i natt, åter en hingst. Brun…förstås, stolt mamma är stoet Dillinda e.Helios. Förra året fick han bara ston och hitills i år bara hingstar…nu är det bara min Wilda kvar som ska föla så jag kan väl inrikta mig på en hingst jag med!Glad

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Fyra plusgrader, mulet men uppehåll än så länge iaf, litet värme hade ju inte skadat..

Provkorde maratonvagnen på skogsvägen igår, den går riktigt bra även i terräng. Mysli är dock inte nog vältränad för att släpa runt den på skogsvägarna ännu, hon hade rejält med mjölksyra när vi kom hem, men hon orkade dra den så med litet träning blir det nog bra.

Fick besked om att söndagens körtävling här i stan blir inställd, surt!

Annars butiken idag, håler på att göra om så allt ser mest ut som kaos där.

Nu ut och mata smådjuren och kanske hälla litet vatten i växthuset om det behövs, går inte åt så mycket när det är mulet och kallt…

MagganS-B
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God Förmiddag alla!

Här är grått och tjorvigt i dag också, man undrar varför det inte kan regna när det ändå är mulet…..

Hästarna står ännu inne på nätterna, måste laga lite mer stängsel i stora hagen, men tiden räcker liksom inte till…..pensionärer……Nu är dom ute i alla fall och ingen fölis hade kommit i natt. Hon fölade den 19:e i fjol, får se om det blir samma i år!

I dag blir det mycket, listan är lång……

Ha en bra dag!

PS. Bilden är från Hollandsresan…..

Lisa-trollet
0

God förmiddag

Mulet här, ska snart iväg till jobbet. Och efter de blir de en sväng till hästarna, får se om fölstona har tänkt föla snart me, båda har fyllt i juvret nästan helt nu så.

Ha en bra dag

garrilina
0

Någon sol ser inte vi här uppe, mulet kallt och regnskurar. Är bussåkande för tillfället, bilen sönder och det kom passande en skur när jag skulle gå från jobbet och ner på stan. Men nu torra kläder och ut i stallet.

Ha en bra fortsättning på dagen!