Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettavel
Läst 1231 ggr
Polenta
0

Jag måste bara berätta ..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

.. att jag är så GLAD! :D Om 8 dagar åker vi ner till Stockholm med mitt fina russ där ska hon få bekanta sig med Gumino och förhoppningsvis leverera en fin fölunge till mig nästa sommar!

Matte är dock jättenervös över att lämna ifrån mig Polenta i dryga månaden (+-) då jag har fått för mig att hon tror att jag inte ska ta hem henne igen och har glömt bort henne totalt .. men detta är ju bara insnöat i mitt huvud ;)

Detta blir mitt första föl och det ska bli riktigt skoj! Polenta är dock lite mer rutinerad än vad jag är då hon redan haft en fölunge i tidig ålder ;)

Iom detta så gör hon sin sista start i livet nu på söndag (15 maj), är 99% säker på detta, det kan hända att hon får göra en start lite senare i sommar men jag vill samtidigt inte riskera något.

Polenta har gjort 42 starter, tagit 3 segrar 5 andra platser och 2 tredje platser, hon har totalt tjänat 6250 :- men skulle ha kunnat tjäna bra mycket mer om hon koncenterat sig i att trava och inte galoppera som hon gärna gör. Hennes rekord just nu är 2.09,5 på medeldistans och 2.14,0 på kort distans, hemma har hon tränat under sitt medeldistans rekord men slappnar inte riktigt av i loppen. 16 år gammal har hon fortfarande mycket kvar att ge på travet, men hennes förra säsong var riktigt bra och jag väljer nu att avsluta hennes karriär då hon har uppfyllt mina mål för henne :)

garrilina
0

Lycka till både på söndag och till ett förhoppningsvis blivande föl

Carpedium
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad kul !  Vi hade vår Primusa hos Gumino förra sommaren och hon hade det toppen där !   Väntar hennes fölunge om ca tre veckor !Glad

Polenta
0

#1 Tack!

#2 Åh vad spännande! Hur länge hade ni henne där? :) Släng gärna upp en bild sedan på fölisen.