God morgon 2011-05-04
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Morgon på er
Fortfarande långkalsongs väder Eldade upp valborgsbrasan igår kväll den pyr fortfarande och luktar grillade bildäck
Idag fyller min systeryster 60 så man blir påmind att det inte är långt kvar dit, fast med ålders rätt får man säga och göra som man vill eller ?
Om någon i landet har fint väder njut då. ni andra gör så gott ni kan
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon i landet!
Strålande sol och fyra minus nu på morgonen, inga moln som dämpar kylan men det blir väl förmodligen litet varmare än fem grader som det varit de senatste dagarna.
Butiken idag, och före får jag se vad jag hinner med, fick skjutsa Sara till kslan igår då hon var en smula seg och då hann jag bara göra rent åt hälften av marsvinen.
Fortsatt kallt, fyra grader nu.
Barnen iväg till skolbussen och jag sitter och läser boken om "Hästmannen".
Ska iväg och städa lite på fm, sedan får vi se vad dagen bjuder på.
Annars en vanlig onsdag med lokalblaska och sopbil. Det är livet på landet!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Snöar och det är vitt på backen t o m………
Släppte ut Grus med kompis på bete för nån vecka sedan och fick ta hem de igår.
5 nya lammungar i natt, nu är det 26 st hemma men det är fortfarande 23 tackor kvar här att lamma. På andra stället har vi fått 21 lamm och det är 19 tackor kvar där så det blir ett gäng lammungar till.
#3 Vilka sötnosar! Jag trodde jag var klar med mina men nu i morse såg jag att en av de jag trodde var galltackor nog ska ha lamm ändå! Vad är det för slags får du har? Jag ser hornknoppar på den vita…
Hästarna njuter nu med lite grönt bete - försiktigt så att allt går bra för små ponnymagar. De äter mest gammalt hö ändå men jag ser att killarna som bara är 3 st just nu ratar en del hö. De har en stor hage och både Joker och Jackpot behöver det men Kasper som är valack får nog ta det lite lugnt. Vi kanske får dra igång att köra honom annars kommer nog en fin lite gubbmage att utvecklas!
Lite svalt idag med men ingen snö som igår. Bättre väder på gång hörde jag, 20+grader i helgen vad sägs om det?
Ha en bra dag!
#4 Ja du, det är en salig blandning…nejvars men vi har 10 rena Värmlandstackor och 6 rena Gutetackor, resten är blandning finull/gute, värmland/gute. Till dessa lamm har vi haft en gutebagge och en Shropshire bagge som pappa. Vi skaffade Shropshiren förra året så dessa ungar är hans första men den vita på fotot där uppe är Guten pappa till. Denna är Shropen pappa till.