Tävlingshäst sökes!!
Jag söker efter en parkamrat till min Njord. Köpes/lånas.
Jag har tävlat körning sedan 1996, enbet och par. Satsar mycket seriöst framåt och upp mot eliten. Jag tränar regelbundet för My Eklund B- tränare och Christer Pålsson. Vi bor på en liten gård mitt i eklandskapet i Östergötland, mellan Linköping och Åtvidaberg, med mycket bra träningsmöjligheter, både fina körvägar och närhet till ridhus. Jag är mycket noga med mina hästar.
Russet jag letar efter ska helst vara en valack, ev sto. Brun, minst 125-26 i mankhöjd, med bra gång. Ingen unghäst utan den ska vara klar för att tränas ihop med Njord.
Krav: Den skall vara välkörd och pålitlig, trafiksäker, inga olater, lätt att ha med att göra, lättlastad etc. Får gärna vara riden och välskolad. Jag måste få ha den och prova den så att det funkar ihop med Njord.
Har du en ponny du tror passar mig, hör av dig!
MVH Ia Johansson 0709-149556 eller PM:a

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Synd att han ska vara brun.. jag har en kolsvart kille till salu…
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

men MÅSTE det vara exakt samma färg? Såg något fyrspann där det var typ 3 bruna o en vit… eller om det var tvärtom.. är det inte viktigast att dom GÅR bra tillsammans…?

Tejas Morian
e.Micklas u.Tejas Monela ue.Komet
hingst f.2006 (kastreras nästa vecka). 124,5cm mätt i mars.
Tejas Morian är främst tränad för trav men mycket skolkörd hemma. Han är mjuk i munnen, pigg och frammåt och mycket lyhörd för finger- och röstkommandon.
Jättesnäll i all hantering!
Ser trevlig ut men jag är rädd att han blir för liten. Njord är en reslig herre ca 127-28.

okej. du skrev 125cm - så jag tänkte 124,5 är okej ;)
Jo, det gjorde jag visst….kanske mer 126-127! Sorry!

*

Åh, jag har en som hade varit perfekt. Men för ung och nog för liten…. Min fina Balder. Körd i skog och mark.
Lycka till! 
#10 Ålder och storlek? Körd?

Mycket körd både i skog och på väg. I skogen är han en klippa, lugn, cool och vill vara till lags.
Han är ju bara 4 år och inte mätt. Pappa är Vidar som är 125 cm. Mamma är Ozzy som är 119,5. Helbrorsan som är 6 år är mätt till 121,5. Så det stämmer inte alls med vad vill ha :)
Ok, då är han nog för liten, tyvärr!

Hej! Jag har en brun valack, Pontare som kanske skulle passa. Han ær 129,5 cm høg. Han ær både kørd och riden. Har du en mejladress som jag kan skicka bilder och lite mer information?
Ja, maila mig på grus363@hotmail.com