God morgon 2011-04-29
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Morgon där ute
Stålande sol och redan +6 så avslutas arbetsveckan i roslagen (för dem som inte har djur) Några timmar borta jobb på förmiddagen sedan hem och fortsätta allt går ju så lätt när vädret är ljuvlig
Ha en bra valborgshelg
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Morrn!
Fågelkvitter och solsken idag igen, härligt!
Sambon och sonen ska till Gotland på biltävling, dotra ska till skolan och jag ska på möte.
Bäst att sätta fart!
Ha en bra fredag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon i landet!
Halvklart och inte så varmt ute idag. Lagom yrvaken efter en lååång arbetsdag igår.
Idag blir det butiken och handla litet, få se om energin räcker till att köra litet häst ikväll.
Simons bil svimmade av igår,jakt på ny merca pågår…

God morgon, ännu en fin dag med solsken och fågelsång även här! I dag är det att studera omvårdnad, repetion inför slutprovet och senare hoppas jag på lite russ-motionering på olika sätt.
Tänk vad tiden går fort, snart tar Jessica studenten och slutar gynasiet och hennes härliga tid vid Flyinge är över, tills vidare äventyr tar över..
Ha en bra dag!
#1, Vi får hoppas att vädret står i sig under helgen, så att rallyfolket får en skön helg här på Ön!
Morron!
Den utlovade solen lyser med sin frånvaro ännu……
Nu har lammen börjat komma här, det kom tre i morse så nu är det uppe i nio lammungar!
Full fart framåt gäller idag, ska åka ner till Oskarshamn i em och det är tvätt av häst och sele och massor packning innan dess….
Ha en skön dag!
God förmiddag! Här är lamningen nog slut nu med resultatet 63 lamm. Hästarna kan nu få lite mer uppmärksamhet av oss när vi slipper allt pyssel med lammboxar och trassliga fellägen mm. Idag fortsätter jag att laga stängsel - bara någon mil kvar… Suck det känns lite tufft men fåren behöver stora beten när man håller dem ekologiskt.
Gullviva och Hamilton sköter sig bra hos Petra på inkörning resp inridning. Gullviva var ju körd förut men måste påminna sig om hur det gick till tyckte jag inför försäljning. Nu har vi nog ett hem för henne på gång. Hoppas att de kommer att trivas bra ihop! Gullviva är väldigt vacker och charmig. Hon har mycket energi och behöver nog jobba litet för att må bra. Hon kommer att bli en härlig kompis för både de vuxna att köra och barnen att rida. Jag håller tummarna!
Ut i solen med er!
#5 Söta!! Vi har ett tag kvar innan alla tackor lammat här. Nu har 6 av 60 tackor fått!