Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1704 ggr
karisma
0

God morgon 2011-04-27

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Morgon där ute

Lite svalare idag men solen gör tappra försök att lysa igenom molnen, det blir säkert en skön dag.
När djuren är klara så blir det lite borta jobb samt handla för att fylla på kylskåpet för det är tomt

ha det bra där ute i landet

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Blå himmel och solsken, men litet blåsgt, inte så många plusgrader ännu, men det blir nog bättre vartefter dagen lider.

Igår var vi ut med Mysli och Röros när jag kom hem från jobbet, vad det blir idag får vi se.

Butiken för mig, Peter fick jobba idag så hn har redan åkt och Sara har lov.

Mat hos svärmor ikväll, himla bra.

PernillaJ
0

God morgon! Solsken fast litet kylslaget, ser ut att bli en vacker dag igen. I förrgår körde jag till Liselotte i Märsta och igår till Lisbeth i Floby. Trevliga besök och dessutom blev jag bjuden på jättegod lunch på båda ställena, vilken tur jag har! Sisådär 130-140 mil i bilen de senaste dagarna, nu vill jag inte se en ratt på några dagar om jag slipper.

Min ettårshingst Delling är på sommarkollo hos Liselotte och hennes ettårssto Chipset går i min damflock. Och igår hämtade jag hingsten Gin 638, ägd av Allgunnens Ponnystuteri, som ska stå på station här i sommar. En bussig herre som stod som ett ljus i släpet under den långa resan. När jag släppte ut honom i morse rullade han sig sju gånger (medan jag tittade) och ut att vara belåten med att vara i Dalarna. Hoppas han ska trivas här.

[Tjiwi]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morron

Här är det jättegrått och mörkt på himlen. Ser ut som regn och oväder är på väg!

Måste ut på körtur med Njord, hoppas slippa regn! Nu är man ju lite bortskämd med den härliga solen. Dagarna går fort och på fredag är det dags för att åka till Oskarshamn och Christer Pålssonträning igen….hoppas vi inte blir magsjuka denna gång bara…

Tittut
0

# 2 Låter som att han trivs!

Här är det en lite kylig men solig dag. Hästarna är överkollade. Inga föl än på ett tag ser det ut som.

Ska ägna dagen åt ägarbyten, så det blir innejobb idag.

Ha en bra onsdag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

garrilina
0

God Morgon!

Solsken idag och betydligt varmare. Började dagen kl. 6 i morse med att hämta Kurant och 2 av hans hingstkompisar vid samlingsgården i byn. De var ute på turné, de andra 3 stod kvar hemma i hagen. Att det gick 5 st. ston i hagen bredvid deras var tydligen ointressant.

Hovslagarinnan är här så Russe och Kulla Gulla får sommardojor.

För mig blir det några timmars röj i gammelhuset igen.

Ha en bra dag!

murkla
0

God Förmiddag!

Här i Färgelanda är de regn i luften.

Fick veta här omdagen att Murkla nu är inkörd och inriden. Så nu skulle jag behöva någon tjeje/kille som skulle kunna rida henne och s¨å. Och så måste jag hitta en ny stallplats till Murkla kommer hem.

Annars är livet bra..

Ha de bra!

VeronicaP
0

God förmiddag.

Nu är barnen tillbaka i skolan igen efter påsklov och studiedag , så idag har jag bara slappat.

Fast jag och Amanda fick *jaga* hennes ena kanin som hade rymt , den ska vara glad att den inte blev kattmat , där satt ett gäng katter och tittade hungrigt på den :D

Sitter och läser lite överallt om föl som föds och börja längta efter första fölet själv nu med , de är planerat till början på maj och det är en shettis i år är det 2 föl planerade och båda är shettisar.

Sitter också och läser om hingstar som har betäckt och som inte har betalt betäckningslicensen och sådant gör mig lite förvirrad och kan inte förstå att man betäcker innan man har betalt allt som man ska ..

Ha en underbar onsdag alla :D

Blokaruss
0

God eftermiddag!

Vilken härlig dag! Snart har jag fått alla lamm och hästarna har fått nya hagar i ordning. Har jag tur så får även några av mina russin nya hem med trevliga familjer som pysslar om dem. Min rare Totte är utlånad och sköter sig exemplariskt som jag trodde. Flickan som rider honom är så lycklig och han kommer till henne så fort hon ropar på honom - så ska det vara! 

#7 Tyvärr finns det nog de som inte riktigt vet hur det fungerar med hingstlicenserna. Det är viktigt att man informerar hingsthållare t ex så att de vet vad som gäller och att man är överens om vem som ska betala licensen.

Här blir det inga betäckningar riktigt ännu i alla fall. Jag vill inte ha fölen samtidigt som jag får lammen. Det räcker bra med den intensiva april med ca 60 -70 lamm. Jag vill gärna ha det grönt och fint i hagarna också innan det är dags.

Ha en trevlig eftermiddag och kväll!