Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1378 ggr
karisma
0

God morgon 2011-04-24

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Morgon på er

Söndag och vilodag solen på väg upp och gräsmattan är vit av frost Det verkar bli en fin och varm dag, igår kom tempraturen ända upp til + 18 och den sista snöhögen försvann Hästarnas gångar med skit har åxå börjat tina under så nu är det flytgödsel. Ska bli skönt att släppa på bete snart så man kan röja vinterhagarna

Ska vara först till kiosken när den öppnar så jag får söndagens bilagorna, då kvällstidningarna var slut redan kl ett igår. Så det måste vara massa sommargäster här, 2 grannar har kommit ut så nu är jag inte solo på vägen

ha en bra påskdag

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Tittut
0

Morrn!
En vacker morgon igen.

Måste åka bort till hagen där JR och Plura går, då den lille varit igenom staketet. Kanske är det hans koskräck som satte till. Det blir till att kolla några kilometer staket nu på förmiddagen.

Ha en fin påskdag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Strålande solsken idag också, toppen!

Igår blev det en härlig ridtur i solskenet efter jobbet, sedan påskmat tills vi nästan sprack.

Idag blir det farmersgolf på em, annars får vi se vad vihittar på. Städar på altanen kanske så vi kan sitta där Skrattande

garrilina
0

God Förmiddag! 16,5 i skuggan redan. Hästarna fodrade och utsläppta och lammen matade.

Ska åka och hämta ett vitrinskåp nu innan sonen ska skjutsas till tåget, gäller att passa på när vi är fler som kan bära hade tänkt börja röja i gammal huset men ska nog vara ute i det härliga vädret iu stället.

Ha en bra påskdag!

[Tjiwi]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Strålande sol även här, loooove it!Cool

Igår började jag "renovera" parvagnen, kan lika gärna passa på och snygga till den nu när den inte används. Ska fortsätta med det lite och annat pyssel och förstås träning av Njord.

Ha en skön söndag!

silarp
0

har fått MOCKA första morgonen igen på ett tag.. släppte ut dom för sommaren för någon/gra veckor sedan, men så vart det PÅSKAFTON igår.. när jag kom hem vid knappt halv 10 igårkväll var det rena libanon här nere i byn… Hallon och Princen gillade det INTE och sprang runt en del… dom fick komma in. Ida  o Fridha stod lite bättre till i sin hage, och skonades från allt vad raketer o bomber hette från .. alla håll utom ett.. så dom brydde sig inte jättemycket…

Som vanligt MÄNGDER med jobb i lagården, och lite bonusjobb med en liten kviga som ska… tas bort, och extralass med foder som måste blandas … och eftersom våra anställda har långledigt över hela påsken, så blir det VI som får fixa….

Förhoppningsvis ska vi hinna köra någon av 2 åringarna en kortis iaf idag ändå, och kanske hinner jag köra min store Prince oxå idag, och tösen SKAAAAA rida på Ida till grannens ridskola och hälsa på kaninerna…

Det känns som en vanlig dag helt enkelt… som kommer ta slut precis lika fort som alla dom andra dagarna….

Underbart väder iaf, så jag NJUUUTER!!!