Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettavelshingstar
Läst 2648 ggr
bubbe
0

Mälarruss hingstkadrilj

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ja, nu är det dags igen. För många år sedan hade Mälarruss en hingstkadrilj med sex godkända russhingstar, som visade upp sig på bl a Elmia. Det var ett mycket uppskattat och proffsigt inslag, som vi tänkte återuppta. Tanken är att vi ska kunna visa upp kadriljen på RIKS-utställningen i augusti.

Vi söker dig som har en välkörd godkänd russhingst som skulle kunna vara med. Vi kommer att ha några träffar för att öva in programmet. Hör av dig till therese.norrveda@telia.com snarast!

Tusen
0

Vi är ju med på allt så varför inte detta också?!!Skrattande

Pratade med Agge igår om att ev. försöka få upp Jajja hit till Eskilstuna någon helg för träning i dressyrkörning och dressyr på lång töm. Vore ju ett ypperligt tillfälla att räna tillsammans vid ett sådant tillfälle. Någon som skulle vilja vara med på denna helgkurs i så fall? Även om man inte ska vara med på hingstkadriljen så kan man ju vara med på kursen.

Förslag på helger vore bra så kan vi kontakta Jajja och höra när hon kan också.

entill
0

Hoppas verkligen att det går att få ihop en ny hingstkadrilj. Det är en häftig upplevelse, och man har hur kul som helst när man förbereder och tränar. Här är en film från den första visningen på ELMIA 1995. Lite strul här och var blev det men på det hela funkade det ganska bra och åskådarna var begeistrade. Tyvärr är kvalitèn på filmen inte den bästa.

http://www.youtube.com/user/ponnyviking#p/u/12/pn2QLkuifZs

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

janehellen80
0

Kul men ha gärna lite bättre musik till ….

Medarbetare på Gotlandsruss i fokus

Av ett russ blev det russigt värre  Skrattande

ryttarn
0

#3 Var väll inget fel på den musiken, svensk folkmusik passar väl utmärkt till svenska almogehästar.

Väldigt kul med detta innitiativ. Tyvärr har jag väll ingen lämplig hingst att delta med. För även om PAlle skule bli godkänd så är han inte dresyrkörd riktigt på det viset. Men om det finns annat jag kan hjälpa till med är det bara att hojta (ljudläggning, webosv….)

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

entill
0

Hingsten behöver inte vara dressyrkörd tidigare. Lägg märke till att det fanns en "ren ponnytravare" med i kadriljen - Stig Helmer. De flesta hingstar funkar väldigt bra att köras i grupp (faktiskt bättre än märrar).

Ja, den här musiken gick hem hos såväl hästar som kuskar. Vi provade faktiskt med annan musik en gång, men då gick inte hästarna lika bra, de saknade nog sin gamla vanliga musik Glad. Nu blir det ju nya hästar och kuskar, så det kanske kan vara annan musik.

www.vikingponnycenter.se

karisma
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag laddar för att vara i toppform då

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

janehellen80
0

#6 häftig bild…

Medarbetare på Gotlandsruss i fokus

Av ett russ blev det russigt värre  Skrattande

bubbe
0

Finns det verkligen inga fler hingstar som skulle kunna tänkas vara med i hingstkadriljen? Kanske skulle vi kunna komplettera med några välridna hingstar också, om vi inte kan få tillräckligt många körekipage.

Tusen
0

#8 Hur många är det som visat intresse hittills då? Skrattande

savrarpstuteri
0

#0 om jag inte missminner mej var det 8!!! st godkända russhingstar i körkadriljen på ELMIA Glad!

bubbe
0

#9 I nuläget är det bara tre hingstar.

#10 Hingstkadriljen visade upp sig vid flera tillfällen och platser, ibland med 6 och ibland med 8 ekipage. Hur många det var vid respektive tillfälle har jag inte studerat, så du har säkert rätt om Elmia.

Tusen
0

#11 Det borde finnas fler som akulle kunna vara med. Vi får väl börja ragga personligen. Skrattande

Emmelie93
0

Vart går RIKS-utställningen? Glad

~Stuteri Stenbydal~
Sajtvärd på Gotlandsruss.ifokus

FELIXII
0

Jag skulle jättegärna vara med me Till-Given men han tycker vagnen är lite sådär så vi är inte redo, men blir de så att att ni tar in "ridekipage"  så är han gärna meGlad.

#1 Vi är gärna med på kurs, får se hur långt vi kommit då men de går kanske bra om man tömkör ifall herrn inte hunnit övertygas om att vagnen är helt ok .Tror även jag kan få med mej Donja och hennes fodervärd.

bubbe
0

#13 Riks är den 20 augusti på Kvinnersta i Örebro.

entill
0

Visst skall vi få ihop en hingstkadrilj!

Om det kniper kan vi komma med två, om det är OK att den ena inte är avelsaktiv längre. De som inte har någon hingst att ställa upp med kanske har en gigg att låna ut, så att alla har liknande vagnar.

Det skulle vara bra om vi fått ihop tillräckligt många hingstar till 21 - 22 maj, och att alla kan komma till Eskilstuna så vi kan börja träna då.

www.vikingponnycenter.se

Reko
0

Jag har ordnat hingst att köra med så jag anmäler mitt intresse för att vara med i hingstkadriljen.

entill
0

#17. Kul! Hoppas vi får ihop så många att det blir en stor kadrilj, gärna 8 hingstar.

www.vikingponnycenter.se