God morgon 2011-04-21
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Morgon där ute
Idag får jag ta fram kvasten och se över den inför kvällen lite rundsmörjning behöver den allt, efter att stått i förrådet ett år.
Först lite djurjobb sedan handla om jag törs mig in till byn för idag kommer alla 08 till sina sommarstugor Nu är det slut på lugnet efter vintern så nu får jag uppföra mig på mornarna och inte väcka dem eller?
Igår kväll var jag på bio och såg Hur många lingon finns det i världen. den var riktigt bra Sedan stannade jag vid service i Grind för jag behövde en ny nappflaska till lammen vad de sålde för dagen jo dubbelpack en lysande organge en knall grön får ha solglasögon på mig när jag matar bä
Ha det där ute och Glad Påsk på er
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon i landet!
Sovmorgon idag, ingen Sara som måste upp, så jag vakande tio i sex istället för sex när klockan brukar ringa.
Mulet ute, snön nästan helt borta och det är bara den 21 april!
Butiken till fyra idag, sedan köra Mysli.
Handla måste jag kanske, eller så handlar vi imorgon, får se!
Simon klarade uppkörningen så nu har han C-kort, bara E kvar sedan är han klar med utbildningen. Nu måste vi fixa hästbussen, SImon vill köra runt med den säger han…
# 0 Den filmen vill jag också se!
Solen skiner och det är redan 10 grader här. Väntar hovslagare på dagen, så tottarna får fina tassar till det är dags att gå ut på bete eller föla.
Annars får jag väl försöka hålla påsklovsbarnen på gott humör också.
Ha en bra skärtorsdag alla!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
God Förmiddag!
Här är det + 10 i skuggan, mycket varmare i solen, sköööööönt! Hästarna får stå inne på natten till slutet av nästa vecka när vi kommer hem, då har det antagligen vuxit upp så dom kan gå ute i "nästa" hage på natten…..lite omstängsling först bara, men det får vi ta efter "semestern"!
I dag blir det hundbad och klippning av tassnaglar och päls, man måste ju vara fin när man skall åka bort! Tror dom känner det på sig för dom ligger väldigt stilla på sin plats!
Hörs man inte så syns man inte!
Ha en bra dag! Akta er för kraftledningar, master och flygplan ni som skall iväg!

God morgon!
#0, 2 Jag med kom inte iväg då jag hade fått biljett av min arbetsgivare, kul att se eftersom många som är med vet man vilka de är här i Hudik.
Trött i dag efter att tillbringat kvällen och en del av natten i fårhuset med vet. Slutade med att vi fick ta bort tackan då det ej gick att få ut lammet.
Jobb sista dagen innan påsklovet, härligt. Sonen kommer i em. för några dagar hos oss innan han åker ner till Afghanistan igen.
Ha en bra dag och flyg försiktigt i kväll !

MOrrn morrn.
Här är det riktigt varmt och skönt ute. Idag är de lite häst pyssel och jag ska försöka koppla strömmen till hingstarnas betes hage så jag kan börja köra iväg dem på betet.
Igår var det helt underbart väder jag gick i short ända tills jag gick in på kvällen kl 20.30 de var länge sen man kunde det .
I går var jag även ivär och fick Slättens Edwin kastrerad så han är numera en valack , även en 4 årig welsh S. Shaggy blev kastrerad , nu har jag bara 3 st kvar att få skurna ;)
MIn kvast är färdig oljad och står bara och väntar på att vi ska flyga iväg :D
Ha en underbar dag

# 3 Har du tjyvfotat mig eller ?
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus