Undrar om Parat 451

Vi har en treåring efter honom. Han är fux med bläs. En mycket trevlig häst. Han ska kvala på Solvalla den 10/5, men har tränat bra. Bilder finns på våran hemsida www.granostall.cybersite.se
Jätte fin! :)
Lycka till på kvalet!
Toppen fin! :) Han verkar lämna mycke fux men bläs! :)
Vilket vackert huvud, liknar farmor Sindy i ögonen! Parat blir jättebra! Lycka till!
**Tack så mycket!:)
Jag hoppas på det! :)**Jag hade spanat in Marlon S länge. Men tyvärr är han ju vilande i år. Lite extra sugen på en fux och de verkar ju Parat vara duktig på att lämna. Så vi får se! :)

Här är en bild på Parat
Emma Johansson kör på Eskilstuna 2005
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Jag har två ston som är efter Parat. Båda två är trevliga att hålla på med och mysiga personligheter. Min trejde häst har Parat som morfar, även hon är trevlig.
Alla tre är ljusbruna, två av dem har stjärn och en har snopp.
Travmässigt så har de rekord, 1.55(14 år), 2.02(6 år) och 2.08(4 år, Har Parat som morfar). De är arbetsvilliga och frammåt att köra. En av dem har dock inte riktigt förståt det roliga med att springa ifrån sina kamrater.
Lycka till och hoppas att du får ett fint föl :)
Lägger med en bild på de två som är efter Parat.
Foto:Linnea Forss
Åh, jätte fina!
Jag hoppas att allt kommer gå bra då de här är första gången för både mig och Delta men vi hoppa spå det bästa! :)

Vi har en parat avkomma som heter Caramel kungen.
#11 Skrev fel han har rekord 2.17.?
Åh, både Montécillo och Caramel Kungen känner jag igen! :)
Hur gammal är Montécillo?:)
Och va inte Caramel Kungen till salu för ett tag sedan?
#13, jo Caramel Kungen var till salu men #10 köpte honom :)
Parat är en otroligt fin hingst :) Har ingen avkomma efter honom, men han ser mycket fin ut och han var ju ingen dålig travare heller!

#14, ja, han verkar vara en riktig kanonhingst! :)
#15, Grattis till segern på Jägersro! :)

Kan tillägga att hans avkommor som startade på Visby igår 3/5 gick väldigt bra. Pralinus en dubbel (kanontid 1.46) Trofe' 2:a (nytt rek 1.50) och Tur-Bo 2:a (2.10) Mattinata med Parat som morfar vann i sitt livs andra start på 2.22.
Gud va kul! :D
Han verkar verkligen jätte fin och även hans avkommer! Så jag hoppas verkligen att de blir ett litet föl till nästa vår! :)
Jag har Tur-Bo som nämns i #18.
Han är ljusfux, stjärn och en vit kota. Är ganska busig, testar gärna, men har ett hjärta av guld.
Som travhäst är det inte förrän senaste halvåret som han har börjat utvecklas på riktigt. Han har alltid varit lite av en humörshäst på banan, vill han inte springa gör han det inte, spelar ingen roll vad man gör. Men när han vill springa så kämpar han riktigt bra.
Rek: 2.10,2v 2.10,7a
Kanske skulle tillägga att han är valack
Som en liten parantes så är Parat en av mina största favoriter bland russhingstarna, så snygg!
riktig buse de där alltså! :D
Hur gammal är han?:)
Ah, jag höll för Parat han är väldigt fin och med toppen meriter!
jag har sto Party. rek: 2.01,3 (u:Parat)
Åh, okej vilken färg är hon?:)
Party är fux och har bläs har jag för mig. Jättefin är hon iallafall !

Min kompis har också en häst efter Parat. Han heter Pikant, är ljusfux med bläs :) jättefin..
#13 Montécillo är 7 år
okej !:D
Ja fux med bläs verkar de vara mycket efter parat! :)
#21 Han är 9 år.
Gud så söt! :D
Hur pass riden är han?:)

Aha nu förstår jag varför min lilla Loppa var så jävlig, alla era hästar hade fått allt det positiva och snällheten av Parat och lämnat resten åt henne. Min var tvärtom mot vad alla era skrivs vara.
Gunda Gross *2000 +2004 E. Parat U. Frida-Fri Fux utan tecken, kvalad på 2.55 aldrig startad pga oregelig, pigg till tusen att köra dom gångerna hon gick framåt, gillade mest att stå på två ben, sparka eller backa. Kunde inte stå stilla i stallgången utan trampa omkring och små kickade utan anledning. Otroligt mammig mot mitt äldre sto. Gillade att bita folk som ville klappa henne m.m. m.m. Men givetvis älskade jag henne ändå och hon hade sina bra dagar med men det var sällan. Kanske hade hon blivit bättre med åren hon blev bara 4 pga olycka så det lär ingen få veta….

#31 Jag har ridit ett helsyskon (Prima Gross) till din häst när jag var yngre.. Låter som om att dessa damer är rätt lika.. Vet inte hur hon var att köra men hörde att hon inte va någon ängel direkt.. Att rida kunde hon va fantastisk vissa dagar men mest stod hon bara på bakbenen eller vägrade gå… En otroligt speciell häst, tyvärr hade jag inte så mycket rutin när jag höll på med henne, hade nog funnits en del knep att ta till vid hennes "jobbiga dagar". Hon var dessutom en riktig mara att hämta från hagen.. Vände nästan alltid rumpan till och kickade…Enda bilden jag hittade på henne.
//Mickan
#31 Ojdå! :S De lät ju inte direkt som om hon fått som bästa sidorna:S
oj hon verkade inte heller åftt de bästa!:O

Jag skulle faktist vilja ha ett sto efter Parat jag tycker han är så fin.

Ojj måste tillägga att jag tycker att Parat är en otroligt fin hingst.. Såg honom första gången "live" när Marie Telhammar körde honom i elitloppet å gisses va snygg han va ;) Vet också flera av hans avkommor som är jättefina =)
//Mickan

Min Felicia ska få dejta Parat.När nu den lilla tänker komma ut..suck! 
Riktigt snygg herre i sina bästa år.
hihi okej! ^^
Delta åker dit nu på söndag! :)

#32 Tänk att henne kommer jag ihåg när hon tävlade det var en herrans massa år sedan =) Verkar som att dom var lika. Loppan lät sej fångas i hagen men slog och högg efter mej i både box och stallgång, eller ja inte bara efter mej mätmannen fick sej nästan en tjonga med…
Det verkar som att vissa av hans avkommor blir gudomliga och blir dom inte det så blir dom som Lopan och Prima
Tror mycket beror på vilken mamma dom har och vilket kön dom blir, enligt min lilla statestik så blir stona värre än hingstarna efter honom. Vet flera hästar efter honom som inte är lika roliga men har även träffat på många som är riktiga änglar! Det är nog väldigt olika hur "hårda" dom blir och dom som blir hårda är inte alltid roliga… mycket blod svett och tårar
Men med hjärtan stora som flodhästars och av det renaste guldet.
Känns som att jag förstör Parats snälla tråd här då bara jag berättar om knepig avkomma, (Förutom Mixie) men kan säga att jag skulle själv ha valt honom till mitt sto om det inte hade varit för att hon också var knepig och ville inte riskera att få en dubbelt upp knepig fölis 

Parat lämnar väl fina avkommer rent exteriört med…?
Oj, haha! :)
Näe men de är bra! :) Man måste ju höra båda sidaorna liksom! :)
Delta är väääärldens lugnanste och snällaste. Så Jag hoppas dock att fölet får hemmes lugn och snällhet i sånnafall! :S haha

Då blir det säkert jätte bra
Lycka till ohc hoppas dte lbir ett fint föl nästa år!
Tack så mycket! :)
#30 pga ryttarbrist är han bara riden här hemma vid, alltså inte tävlad alls förutom monté vilket är synd. Han hoppar lätt 60-70 cm. Dressyren är väl sådär men han går fint i alla gångarter, även galopp trots att han är mest travtränad, kan lite basic vägar, rygga osv. Vi jobbar på skänkelvikning i skritt men det tycker han är lite knepigt ännu så länge. På bilden lär Hannibal Lovisa 11 år att rida.

#40 Trofé är ju efter honom. 44p som mest och ett rekord på snart under 1.50 på travet ;)
Inne i boxen eller på gången va Prima för det mesta en ängel.. jättemysig att borsta men ändå lömsk och oberäknelig..
//Mickan
#44 jag känner igen honom jätte mycket! Måste ha sett honom på tävling nångång. Örebro kan de stämma?
#45 han verkar väldigt snäll i allafall! :) Verkar kunna bli något i dressyr. ^^
Åh Trofé är en riiiiktig snygging! Och snabb som attan! Han är också en av mina favoriter!

Nu har Flashlight klarat kvalet! Han gick på 2.32, hur stabilt som helst.
#47 Kan förmodligen stämma, men det var innan jag hade köpt honom. Nu bor han i Vankiva, Skåne. Visst är han fin?!

#50 Ja super fin! :)
#49/#51 Grattis till de godkända kvalet! :D Jätte kul att de gick så bra! Han ser jätte fin ut!
Hoppas att allt e bra med Delta!! Hon har verkligen en härlig utstrålning på den bilden, chansen för fux e nog ganska hög, då Darius har lämnat mkt fux. LYCKA till och hör gärna av dig när det kommer en liten krabat. hälsa Delta fr gammel matte
Delta mår jätte bra! :) Jag har henne på foder nu tills fölet vänjs av. Michaela äger henne fortfarande! Tyvärr har de hänt tråkiga saker hos den förra fodervärden vilket har gjort att hon troligen inte kommer att kunna gå ponytrav eller ens tränas för tävling igen. Men det finns en liten chans fortfarnde då hon blivit bättre. Jag har varit medryttare på Delta Sen hon va 3 år och jag själv va 12. Jag red henne även när den andra fodervärden hade henne (mellan hösten 05-06). Men det gick inte så bra under de året med Delta. Fodervärden tog inte hand om henne ordentligt. Hon fick alldeles för lite mat och vart övertränad. När Michaela fick tillbaka henne så har hon fått mycket behandlingar men inget har hjälpt. Så hon stog från hösten 06 till nu vinter/våren 08. Då va hon på veterinärbesök igen och va otroligt mycket bättre. Hon har varit nära att bli utdömd men efter den här stora förändringen så kommer hon inte bli de. Hon får nu promenad ridas/köras. Så de känns toppen! Från och med den 1 April så står jag som fodervärd. Hon har fått godkännande från veterinären om att de går alldeles utmärkt att ta föl på henne. Hon kommer klara de strålande sa dom.
Så jag och Michaela började leta hingst. Och Parat känns som ett toppenval! Vi körde ner henne till honom igår. Och hon vart så lycklig när hon fick en stooor gräshage alldeles för sig själv näst intill hagen där Parat går! Haha, riktigt litet matvrak de där. :)
Så nu väntar vi med spänning och ser hur de går. Parat verkar vara en jätte trevlig hingst som har allting.
De är ju även pemiär för Delta så vi hoppas att de ska gå bra! :)
Jag kommer absolut höra av mig till dig när den lille är påväg! :D
Ja Michaela o jag mailade lite gran under förra sommaren o jag hörde att hon var dålig, mkt tråkigt men det gör mig otroligt glad att hon är bättre!! Jätte spännande med en fölunge efter henne, hon är den första av mina uppfödningar som blir betäckt. Hoppas o tror nog att Parat blir en bra kombination till Delta, du får mer än gärna höra av dig om det är ng du undrar eller bara vill berätta om det har hänt ng. Återigen LYCKA till kommer nog att gå jätte bra!!
Det finns en avkomma efter Parat som heter Gustaf Gross född 96 som är helbror till min Primus. Är det någon som vet något om honom eller har en bild?

Super fin!

Mitt avelssto är halvsyster med Parat! Oootroligt lika i kroppen å såklart är hon ljusfux med bläs :)

Väldigt rund om magen, men lik Parat ändå :)
*tack cattis!

Nu är mitt sto,Felicia 3423 och lille Felix hos Parat.
Hon har inte visat nån brunst hemma så det var lika bra att köra iväg henne de 2 milen till Förlunda Gård och den väldigt stilige Parat.
Då går hon nog tillsammans med Delta just nu! :D

Dom går bredvid varandra. Dom var så nyfikna på vem deras nya hag granne var. 
Jätte fint sto.
haha kan tänka mig de^^
Tack:)

Nu är hon betäckt!
Bara att hålla tummarna att det är en liten Parat bebis där inne..
Har han betäckt Delta än?
#70 aa hon är betäckt men hon började brunsta om. så nu ska hon betäckas om. Hon har varit där i 1 och en halv månad nu! :O
#71 fining!:) mycket fux med bläs som sagt^^
Hejsan ja jag har Prima gross efter honom med efter att jag läst inläggen om hennes mamma så kan jag nog säga att hon är mer lik mamma sin.!:)

#74 Åh vad kul!! Är det du som har Prima! Henne har jag ridit för mååånga år sen, vill du lägga till mig på msn, vill gärna höra hur det är med henne! =) mixie08@hotmail.com
//Mickan
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har en otroligt vacker fux efter Parat och Batseba, han har rekord 2.11.4 , vet någon vad Parat har för rekord? 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Han heter Batens C.H btw.. (:
Har kommit ett litet hingstföl e. Parat u. Doni Ess (-Julle) hos Katrinebergs Stuteri i veckan…..
Oj vilken gammal tråd!
Blev det något föl mellan Delta och Parat? :-)
Visst blev det de! En ljusbrun hingst som heter Eragon! Han är idag två år gammal och min prins! :)
Åhh, ljusbrunt är så fint! <3
Det var ju kul att det blev något!
Grattis! (haha 2 år försent…)
# 76 Kolla 2.00-listan på SPTF:s hemsida…….