Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 606 ggr
StuteriSolo
0

Godmorgon 11-04-06

Godmorgon i landet!

Sju plus igår kväll, idag vräker det ner snö. Nästan hela rabatten vid köket är framtinad, har nog aldrig varit framme så tidigt!!

Igår var en lång dag, åkte hemifrån halv åtta och var hemma kvarit i åtta på kvällen, efter att ha varit på musikskolans musikcafé och lyssnat på alla som spelar olika instrument.

Idag blir det butiken och midag hos svärmor, före jobbet tänkte jag sätta om mina gurkor, någon hästaktivitet känns inte aktuell med detta snöande.

MagganS-B
0

God Morgon!

Här har våren tagit ledigt tydligen för det är grått och blåser……Blir innejobb i dag, måste fixa med deklarationen och momsredovisningen så det är lika bra att ta tjuren vid hornen!

Ha en bra dag, hoppas ni andra har lite sol!

VeronicaP
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

God morgon .

Även här är de skitväder blåser och regnar och har sig.

själv har jag tandvärk och ska åka till tandläkaren idag igen , han  började i måndags rensa en tand som jag inte ens hade ont i och sen dess har jag haft skit ont och i natt var det droppen , så idag ska jag tillbaka dit och han får göra något så jag slipper ha så här ont.

Ska även se om jag får tag på veterinären och beställa tid till kastrering för 2 killar har ju ett gäng som ska kastreras men kan inte ta alla på en gån.

Ha en bra dag idag :D

[Tjiwi]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morron

Skitväder…regn och grått….riktigt mörkt ute…..blä!

Hade hoppts på en solig lång skön tur med Njord idag….men det blir att ge sig ut i regnet istället. På fredag styr jag kosan mot Oskarshamn och årets första Christer P kurs, jag tror att jag väljer att åka endast med Njord.

Ha en bra dag!!

Jo, denna sida ser inte ut som vanligt längre hos mig…hos er med??? Allt är större bla????

murkla
0

God Förmidda!

Här i Färgelanda är de gråmulet och regnet finns i luften. + 7 här.

Ikväll ska jag åka o se på hoppning.

Ha de bra..

VeronicaP
0

#3 samma här , allt är mycket större

PernillaJ
0

#3, 5 Nytt utseende även i min dator, det blir nog snyggt tror jag.

God förmiddag! När jag släppte ut hästarna vid 7 regnade det, nu skiner solen. Fast jag har inget emot vårregnet faktiskt, för det hjälper till att smälta den kvarvarande snön. Igår letade jag fram vattenslangen, det blev årspremiär för den: inget mer släpande med vattendunkar.

Igår skulle jag laga staket, en tråd hade gått av. När jag stod och sträckte tråden kände jag hur det stacks i tråden - iiiihh! Jag är nog mer rädd för elstaket än hästarna… Blev väldigt mystifierad över vem som kopplar på ström på mina staket, för jag hade ju dragit ur kontakten. Stegade upp till stallet och kollade, jag hade såklart dragit ur fel kontakt så den eluppvärmda vattenbaljan var strömlös men elstängselapparaten tickade muntert vidare. Klantigt.

Idag har jag skrivit förslag till bildtext till omslagsbilden till den nya stamboken XVIII - bilden föreställer en favorit vilket gjorde skrivandet extra roligt.

Ska snart gå ut i vårsolen och göra klart dagens stalljobb. I kväll ska jag fara till Bollnäs och bevista föreläsning med Ove Wattle från SLU om fång, kommer att bli jätteintressant.