Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettavelsvärdering
Läst 1211 ggr
ryttarn
0

Unghingstbedömning 2011?

Är det någon som vet om det är planerat att bli någon unghingstbedömning i år? Jag har en tre åring och en tvååring som jag skulle vilja få lite koll på innan jag bestämmer mig för om jag skall försöka få fram dom som avelshingstar.

Personligen tror jag mer på den ena än den andre men skulle vilja ha ett vant öga som inte är emotionällt bunden :D

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Tittut
0

Vi har ännu inte fått besked om vi får pengar för unghingstprojektet, och därför har vi legat lite lågt, men återkommer så snart vi får besked från Jordbruksverket.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Croneld]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vore intressant i år!

Cara-Mia
0

Skulle nog med vilja åka i år :)

Fidelia
0

Jag har två åringar jag vill visa.

silarp
0

har en 2 åring!

Reko
0

#0 En treåring hade jag visat på treårstest så får du exteriörbedömning på köpet. Det ger också en fingervisning.

ryttarn
0

#6 Nja, han är inte mogen i nuläget för ett treårstest och det är inte en extriörbedömning jag vill ha utan en avelsvärderingsbedömning(långt ord…).

Vill jag ha en extriörbedömning kan jag åka på en vanlig utställning. Fördelen, som jag förstod det från förra året, är att på unghäst bedömningen får man ett omdömme om vilka chanser hästen har att klara en hingstpremering, vad hans svagheter och styrkor är och vad han behöver förbättra för att kunna gå vidare. Mer en rådgivning än en bedömning altså.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se