Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 847 ggr
karisma
0

God morgon 2011-03-29

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Morgon på er

Dagen startar med mulet och -5 Har svårt att sova efter klock omställning men det blir väll bättre Idag en hemma dag med de vanliga sysslorna, det går fortfarnde inte att ta ut någon häst pga av all is Så det får bli nogot annat för dagen

ha en bra dag där ute

foto 2-åriga Karismas Gunhild

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

-18 ute, strålande sol och blå himmel, ser ut att bli en fin dag, om än något kylslagen!

Tänkte tömköra Röros före jobbet, få se hur det blir med det. Började städa ur selkammaren igår, nu har mössen slutat äta gift så förhoppningsvis är alla borta nu. Hittade fyra döda möss i Flisans nya täcke…

Butiken idag, och sedan får man se, nu är det iaf ljust länge nog på kvällen Skrattande

Tittut
0

Morrn!

Förhoppningsvis lite piggare idag efter gårdagens mentala baksmälla efter den mycket trevliga helgen på Grevagården.

Nu är det bara tillbaka i selen och ta tag i lite måsten. Bla kom det årets första lamm igår, och en tacka till verkar på gång, så det blir ett par-tre turer till fårhuset.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Tjiwi]
0

Morron

Grått idag här.

Idag ska jag åka till klinik och kolla tänderna på Soja.

Ha en bra dag!!

MagganS-B
0

Hej alla!

Ett bakslag på våren fick vi i går då man vaknade med minst 5 cm snö på marken. Det mesta försvann i går, men i dag har dom lovat mer och vi har haft ca. -5 i natt. Har hela tiden trott att det skulle vara sju staräurar (snö så att staren får snö på ryggen) innan det är vår, men läste i tidningen i dag att enligt P.A. Säves "Gotländska skrifter" skall det vara tre, då har vi bara en kvar innan våren är här "på riktigt"!

Efter lite stalltjänst skall jag på födelsedagsuppvaktning i em. Känns också som om alla andra gör en massa med sina hästar och jag gör inget…..Dom blir i alla fall borstade, får annan omsorg och är ute alla dagar som det är tjänligt…..En fölis kommer nog snart också, Dulilla är väldigt rund om magen nu och börjar få juver!

Ha en bra dag!

Hagelberg
0

God morgon!

Känner mig lite seg idag. Mina lektioner började igår och det var fullt med ridbarn, småsyskon och föräldrar. Surrade till rejält för mig i skallen på kvällen Skrattande, är inte helt van vid allt detta pratande och frågande så här i början av terminen, hahaha.

Idag blir det till att ta tag i huset så det blir beboligt, mindre roligt men nödvädnigt.

Ha en bra tisdag!

VeronicaP
0

God förmiddag

Här börjar man återhämta sig efter helgen på Grevagården men snart är de ju dags igen för till helgen ska jag iväg med en shettis på hingstpremiering i Mullsjö , en lång helg igen med andra ord.

Idag har jag varit och besiktigat min gamla Audi 100 avant årsmodell 1992 och gamla pärlan gick igenom med helt blanka papper så det var ju en bra start på dagen.

Idag är de grått och lite små blåsigt (inte så ovanligt iof) men de går åt rätt håll här nere nu :D

Ha en bra tisdag där ute

silarp
0

här vart det lite snö på morgonen idag oxå.. men den smälte undan allteftersom dagen gick… nu är det vääääldigt mulet, misstänker att det kommer nederbörd av det blötare slaget inom kort..
Har tömkört Fridha idag en liten kort sväng, vilket gick KANON, nu ikväll tänkte jag försöka ge mig ut och jogga några kilometer… Hallon får nog följa med,,, hans mage måste oxå trimmas…!

Gokväll!

[Croneld]
0

Lång dag idag, med jobb både dag och kvällstid, ett tandläkarebesök klämdes också in. Hästarna är avklarade och nu blir det lite skönlitteratur.