God morgon 2011-03-24
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Morgon på er
Mulet och + 1,4 jag vill ha värme så att snötäcket på 40cm smälter bort. Det finns inte en bar fläck på tomten ännu Nu ska jag hålla lite tempo ska vara hos frissan kl 8,30
ha en bra dag
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God morgon alla!
# 0 Jag på andra sidan "skogen" önskar det samma. Men nu känns det i luften att det är vår.
Inte bara kusarna ska ha pass, idag ska jag "id-kolla" barnen och dra lite tagel på polisstationen.
Lillkillen i stallet börjar bli duktig på att gå vid hand. Inte så mkt protester, få se om jag tar en längre tur idag. Innan har det bara varit ut och in från stallet.
Ha en bra dag!

Godmorgon i landet!
Växlande molnighet, rejäl blåst och massa minusgrader = kallt som tusan
Har litet extrahästar i min hage, svägerskans två hästar tyckte att en utflykt var en rolig grej, och så hamnade de här, de blev vallade av svågern som var på väg hem och så fick Sara gå ut och hjälpa till att få dem i hagen. Det är några veckor sedan de var här sist, det blev litet livat men del ugnade sig efter en stund. Annika ska hämta dem nu när det är ljust…
Gårdagens stora begivenhet var ju annars kosnterten i skolan, det var riktigt bra, de har en sån bra musiklärare!
Peter blev stående i Sundsvall med trasig lastbil med panikgods på, så åkeriet fick skicka en ledig kille ner till Sundsvall och hämta godset så det är uppe i dag. Tur det inte var längre bort…
Simon har fått uppkörningstid för lastbil, och hade 12 grader i husvagnen igår morse, då det var -20 ute…
Vi har sooooool och redan 7 plus idag med….blåser ganska mycket fortfarande!
Här är det tvärt om mot hur ni andra har det. Så gott som all snö är borta, ligger bara lite kvar där det varit högar…härligt!
Paddocken är snöfri så den ska nvändas idag med.
Ha en bra dag!!
Ps……idag är det 10 år sedan jag flyttade till Ove och underbara Vessentorp!!

God förmiddag!
Min äckliga förkylning har kryat på sig litet, men jag hostar och hackar fortfarande, bläh. Utanför fönstret håller en traktor på att samla ihop fällt virke i min sommarhage, det har blivit härligt ljust och luftigt.
Jag sitter och skriver speakertexter till Grevagårds-premieringen, fast det blir mest merituppräkning faktiskt. Men speakern Bengtåke kommer säkert att lägga till intressanta berättelser så det inte blir så "torrt".
I eftermiddag ska jag till Romme och titta på ponnykval. Alltid kul att kolla in nya förmågor.
#3 Grattis! Fast det kanske hade varit mer diplomatiskt om du skrivit "underbare Ove och Vessentorp"…?

Började dagen med en tur i solsken och blåst i följe med Kiara och Ninito! Ninito är riktigt tittig och det är jag ej van vid och dessutom verkar tittighet vara av smittsam art enligt Kiara, phuu! Annars är det lite jobb och senare dax att inhandla loppfrö och kanin-mat. Ha det bra i dag! här ska vi tydligen få en del regn senare.

God morgon
Här är de vårväder men blåser som vanligt.
Här är det fortfarande sjukstugan och jag hoppas att jag klarar mig , då de är dags i morgon att bege sig mot hingstpremieringen.
Tänker varje dag när jag är inne här på *russ* sidan vad denna sidan är trevlig här diskuteras det och frågor och tankar kan ställas utan att folk anklagar varandra för än det ena och än det andra , utan låter folk få ha sina tankar och funderingar utan att beskylla dem för något eller genast antar att folk fuskar med allt 
Det gör att man tycker det är ännu roligare att vara här och att hålla på med en sådan trevlig ras som *russen*
Bara en middags tanke så här en torsdag.
Tack för att ni är så trevliga och härliga människor 
Ha en bra torsdag
#4 Tack…hi, hi…jag såg det efteråt att det såg nästan lite elakt ut….!!