Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 773 ggr
StuteriSolo
0

Godmorgon 11-03-22

Godmorgon i landet!

Solsken, plusgrader och storm, blir inget hästande idag, städar åt marsvinen istället.

Mysli fick sig litet motion igår iaf.

Idag blir det sedan butiken, och sedan får vi se vad som hittas på när jag kommer hem, förmodligen elda och laga mat Skrattande

Tittut
0

God morgon!

Nu är det vår igen, solen skiner och barnen gick och cyklade till skolbussen. Ska försöka ta mig tid med en långpromenad med hundarna idag, skulle behövas för både kropp och själ.

Annars är det som vanligt lite förberedelser inför helgen och lite pappersjobb som står på schemat.

Ha en bra tisdag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

VeronicaP
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

God morgon

Även här skiner solen idag . I dag gick Amanda till skolan så hon är *rätts så bra* bara sönerna kvar hemma , den ena hostar som attan och har ingen röst den andra har sådan huvudvärk så de känns som ögonen ska ramla ur. Inge kul alls för stackarna.

Jag håller tummarna för att jag ska klara mig från att bli sjuk.

Här händer inte så mycket ska se om Amanda klarar av att springa lite idag för nu måste vi träna lite mer , har ju legat nere pga all sjukdom här och jag har försökt springa men mina knän vill inte vara med om det ,

Ha en bra tisdag

Gurkane
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godförmiddag!

Solsken här i Uppland idag. Solsken var det även i Västmaland i söndags, där FNH föreningen bjöd in till skogsdag. Vi hade med oss en av varje sort. 3- åringen KP russ fick lite social träning. Blev ingen körning då han hade blivit biten så han ömmade i däckelstaden (skriver man så?) Den andra var Zesam nsv brukshäst, 15 år.

Jättekul var det, fanns ju en liten russkille till på plats, Solveig, Russtokas fd Gaist. Han gick och lunnade stockar med energi. Fångade honom vid avlägget.

En toppendag blev det i de Västmaländska skogen. Snart kanske vi får se mer av skogsarbetande russ? Vem vet.

Ha en bra dag!

Gurkane
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En bild på vår egna lilla goding! Klints Perfect, KP russ.

Gurkane
0

Syrran min har talat om att hon tror inte det är rätt namn på russfuxen här ovanför. Hon tror hästen är Solveigs Leil Blixt … Hur som helst hästen är den Russttoka rätt nyligen sålde….

[Croneld]
0

Full fart här idag på alla fronter! Ingen tid över….