Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 743 ggr
StuteriSolo
0

Godmorgon 11-03-18

Godmorgon i landet!

Blå himmel, solsken och ganska många minusgrader.

Peter har just åkt iväg för att lasta badrum och jag ska strax jaga upp Sara som ska på konsert med My Chemical Romance ikväll. Hon får ta med storasyster och sova över hos henne i Märsta, så bra!

För min del butiken efter utflykten till flyget.

Gnistra
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Godmorgon!

Här är det blåsigt någon minus och väntar troligen på snöslask! Det ser ej ut att bli så mycket häst i dag, bara det vanligaste ut och in, mocka och borsta osv, senare i kväll är det jobbet som väntar på mig!

Det skulle kunna vara en bra soff och bok/pyssel dag i dag!

bilden: Mästermyr - vy den 17 mars.

Tittut
0

# 1 Vackert!

Nollradigt och mulet här. Har sovit som en stock och är lite seg så här på morgonen. Vanlig jobbardag tills i eftermiddag då vi först ska äta våfflor hos lillebror och desan köra Elin till gymnastiken.

Hoppas ni får en fin fredag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

carnalit
0

God morgon!
Här snöar det som 17 Rynkar på näsan

Nu när snön hade börjat smälta här i svealand, vägarna hade kommit fram, så ska det börja snöa igen! Nej, nu vill jag ha riktig vår och bort med snön, det har varit en lång vinter..

Jag ska ändå till stallet idag. Glad Ska packa/förbereda för imorgon då vi ska åka och träningstävla på banan (bara det inte är massa snö imorgon Förvånad).
Ska förmodligen också gå ut på en promenad idag med ponnyn min och longera lite. Glad

[Tjiwi]
0

Tror jag emigrerar……snöat i natt och snöar ännu…massor av snö igen och grått…………….vad ska det vara bra för??

Idag kommer fårklipparen oxå….typiskt!!

PernillaJ
0

God förmiddag! Jag skulle egentligen hetsat runt här hemma och fixat inför dagens Stockholmsresa men har avblåst projektet och sjukskrivit mig. Är småfebrig och rosslig och har ont i halsen, inte kul. Jag har i och för sig varit pigg och frisk länge så det är dumt att gnälla, men det känns olägligt. Inte minst med tanke på morgondagens ponnyutställning i Svärdsjö (som jag dock ännu inte gett upp). Sedan hoppas verkligen jag repat på mig inför nästa helgs tripp till Grevagården.

Det är grått och snöar även här. Men det är inget att deppa över, en vis vän sade en gång att "sån här vårsnö tar mer än den ger". Alltså att den snabbar på smältningen av den underliggande snön, när töandet börjar igen.

#1 Härlig bild!

Margita
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här på Visingsö vakna vi till 3 dm nysnö, vi som har haft barmark ett bra tag nu. Så det blir till att skotta och ta fram pulka när jag ska fodra hästar i dag.

[Croneld]
0

Har städat lite och varit över hos grannen och lånat en pressening att lägga över våra nya fönster. Hann precis innan snön kom.

Sambon är nyopererad och ligger däckad, så vi servar honom med vatten, värktabletter och omtanke.