Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1445 ggr
Tittut
0

God morgon 2011-03-13

Väckt av hunden igen.

Sonen har planerat motorförmiddag i dag, med 4-hjulskörning och korvgrillning, så det blir att åka och handla och fixa för det en stund, men det blir säkert kul.

Det fanns möjlighet att löshoppa i grannstallet till eftermiddagen, vilket låter jättekul. Ska bara ringa och lyssna hur och när, men hade tänkt att börja löshoppa Movitz så jag borde passa på!

Ha en fin söndag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Här är det inga hundar som väcker oss, en hund sover hos Simon och en hos Sara, och hundarna stiger inte upp förrän de vaknar.

Det snöar litet här, och är väl runt fem minus, himlen är helt grå.

Igår var det fantastiskt väder, det märktes på stan, där var helt öde. Sara och jag red runt byn med Mysli och Trixi, Simon har köpt si gen skoter och körde skoter halva eftermiddagen.

Idag blir det litet allmänt pyssel, några hästar ska väl motioneras också. Peter ska iväg med ett hus till Djurö och Simon ska tillbaka till Gällivare.

garrilina
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

God Morgon! Här sov den hund som annars brukar vakna först tills vi klev upp. har skjutsat dottern på Hagmyren för att jobba. Frukost nu och sen hästarna. Vår inhyrningshäst flyttar idag på fm. så det blir tomt i en box nu.

#0 kan det den granne dit vi sålde valp för 2 år sedan? Du får hålla koll efter en svart och vit hund.

Ha en bra söndag!

[Croneld]
0

Ingen hund alls i detta huset, den vi hade sist dog 2002. kanske blir det en ny i framtiden. Just nu har vi bara två katter, men de vill också ut på morgonen. Vi får alla fönster och dörrar utbytta och de startar i veckan därför måste vi plocka bort alla gardiner, fönsterbrädor och prylar runt omkring. Så vi har lite att göra idag! Ha en trevlig vårdag!

[Tjiwi]
0

Ser ut att bli en fin vårdag här, det såg det inte ut tidigare vid morgonfodring då det var regn och grått men nu kommer solen och den blå himlen, +4!

Får besök om någon timma av Mia som köpte Hallon av mig, har sålt en vagn till henne som ska hämtas, trevligt att träffas.

Ska försöka åka och hämta travsaker jag inhandlat om jag bara hinner…ska bli jättekul att se vad det är……

Tyvärr åkte jag på halsont i går kväll och det håller i sig..*suck*

MagganS-B
0

God Förmiddag…..

I dag har lärkorna kommit! Jättemysigt ute, lite soldis precis som det skall vara på våren, och man hör både starar och lärkor!

Har sovit uruselt i natt….först läste jag en stund, sen när jag somnat ca.01.30 så körde två stora traktorer, tror jag det var, förbi. När jag äntligen somnade igen så drömde jag om kinesiska vaser! Helt virrigt! Men ut i vårvädret så blir man pigg!

Ha en fin söndag!

PernillaJ
0

God morgon! Solsken och några minusgrader i Leksand, blir nog ännu en finfin dag.

Igår var jag på DPKs mätdag på Romme med treårsstona. Dulsa är 125 cm och Hannicka 121,5 cm hög. Vi vandrade runt på stallbacken, det var provlopp för stora hästar så det blev nyttig miljöträning för tjejerna. När jag kom hem upptäckte jag tyvärr att veterinären missat att skriva under mina mätintyg - så dumt. Får försöka komplettera det i veckan.

Idag ska jag åka och köpa mer havrekross. I övrigt inget speciellt på schemat, fast om lusten faller på jag har en del skrivjobb - som vanligt - i "att göra"-högen. Har gjort Tvåminuterslistan 2010 ungefär 3/4-klar, kanske får lust att lägga några söndagstimmar på att göra den färdig.

VeronicaP
0

God middag.

Idag fick jag en underbar sovmorgon , skönt , hunden var tyst som vanligt och dottern och hennes pojkvän släppte ut hästarna .

Sen en härlig frukost och nu lite data innan vi ska åka och handla lite snabbt och lämna tillbaka pappas bil som jag lånade igår när vi skulle åka på möte i Tingsryd (passade på att köra till Börjes en liten runda med )

Ha en skön söndag