Godmorgon 11-03-06
Godmorgon i öandet!
Strålande solsken och några minusgrader ute, det blåser bara litet just nu, får hoppas det förblir så så vi kan fara ut med hästarna.
Annars finns det gott om pyssel, borde så frön till växthuset också.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det ska bli så skönt att bli av med snön, nu smälter den långsamt bort. Men vi har dock 60 cm kvar i trädgården och i hagen på vissa ställen. Sista dagen här på sportlovet, så det blir att njuta av den. Vi får besök och ska fixa något gott att äta, Jag ska passa på att få hjälp med hästträningen med då det är en av syrrorna som kommer. Ha en bra dag och jag inväntar med spänning resultatet från avelsvärderingen på Gotland idag. Lycka till!

God Morgon! Strålande sol även här ett par minusgrader och svag vind. Isigt på gården men det ska bli varmt i morgon igen så då fortsätter det att töa bort.
Sitter och kikar på vasaloppet, killen som de har mick på är här ifrån Hudik. Blir en blandning av skidor på tv och stallet även idag.
Ha en bra söndag!
God Förmiddag!
Även här skiner solen och fåglarna börjar kvittra…..Har kollat på Vasaloppet och fikat, får se om det blir en tur till Sjonhem för att kolla på Hingstpremieringen. Fast det är nästan synd att vara inne när det är så fint!
Ha en bra söndag!

God morgon. Ännu en solig och fin dag. Var på ÖPAF:s vinterutställning igår i Kumla med Precis. Han förvånar mig mer och mer, denna lilla som köptes som lekkamrat åt Exact har nu gått sina egna vägar. Fick 41 p 9-8-8-8-8 och blev bästa russ, tror det var 18 st russ med. Det var Panter 593 och hann kvar i BIR-ringen, båda 41p, men domaren satte Precis som etta, något chockad matte. Sen blev han championvalack! Inte nog med det han gick 4:a i BIS-ringen, därefter var det dags att åka hem, puh vilken dag. Det var en del fina lojsta russ med spec 2 st ettårsston som fick höga poäng en undan Madine och den andra undan Ira, välväxta och fina. Ha en bra söndag nu ska jag åka vidare i Vasaloppsspåret.
#4 Måste passa på att gratulera er. Visst är det roligt när en valack t.o.m. spöar en godkänd hingst?!!!
Vi är också oerhört nöjda med gårdagen och hoppas att vi ses igen på någon anna utställning.