Lurad
jag köpte ett russ av min kompis och deras familj.
efter ett tag (6månader) när vi har haft hästen ringer de och säger "vi ska ha tillbaka henne" vi frågar varför och får svaret "vi saknar henne och ni har inget val för KONTRAKTET VAR INTE ÄKTA!"
då har vi betalat för ponnyn (hon var 23år) och inte ett enda öre fick vi tillbaka! :S
nu pratar inte vi mer varandra som man kan förstå
senare ville de sälja hästen igen och gjorde det men nu vill de ha tillbaka den igen men de nya ägarna flyttade långt bort ist…
men undertiden de sålde henne den andra gången så frågade de en liten flicka (som har ridit den hästen och deras andra häst) och de skulle fundera på saken och de andra säger att de håller kvar hästen till de har tänkt klart samma kväll ringer de och säger "ok, vi har fixat stallplats" då svarar de "hon är redan såld"
det var ju inte lika farligt men ändå… de vart riktigt arga…
Åhh, men g*d vad arg och upprörd jag blir bara av att läsa det du skriver. Att människor kan göra så? Hur snällt är det emot hästen, och framför allt att de kan lura er och andra på pengar m.m.?!
Är det polisanmält?
Så förbannad man blir.. en kompis dessutom.. blir arg på dessa människor som inte verkar bry sig om ngt annat än pengar!! Du har väl ett köpekvitto? fick ni inget pass med? ägarbytepapper?
Medarbetare på Gotlandsruss i fokus
Av ett russ blev det russigt värre 
Undrar bara på vilket sätt var inte kontraktet äkta? Har ni kvar kontraktet?
Har inte era föräldrar varit med när ni "handlat" m hästen? låter som du är rätt ung ?
hade detta hänt mig så hade jag som förälder tagit tag i detta, ang pengar, ägarbytepapper, pass osv ..
Definitivt inte släppt hästen utan att få tillbaka pengarna man betalat hästen för..
Medarbetare på Gotlandsruss i fokus
Av ett russ blev det russigt värre 

de tog kontraktet och rev sönder det när vi skulle prata om det!
pass fanns inget..
ägarbytet verkade inte gått igenom efter som de inte hade gjort ägarbyt sen de köpte hästen :S
ja vi polisanmälde.
det ända vi har är papper på att pengarna är skickade (utskrivet från banken)
jag mina föräldrar var med.
de hotade oss att vi skulle bli polisanmälda för bla. stöld m.m :S
Ett kontrakt skall alltid upprättas i två upplagor. Ni skulle ha behållt det ena och de det andra. Båda kntrakten skall vara underskrivna av både köpare och säljare. Hur kunde de få tag i ert kontrekt? Hade ni med er det till dem?

ja tyvärr så hade vi det för att ha bevis på vad som hade skrivits (if de hade ändrat i sitt)
#10 Vilka skitstövlar….
…. 
Och inget pass……måste vara mycket oseriösa människor!
vilka j*vla as! Allvarligt, hästen är 23 år gammal och ska inte behöva åka omkring som en plastpåse i vinden! Jag känner bara hur arg jag blir .. Tycker synd om både er, de övriga inblandade och hästen.
Hoppas bara att polisen tar detta på allvar, för det borde gå under bedrägeri ..
Ang. oäkta kontrakt så är det vanligt förekommande, har själv varit med om det .. och har sedan dess alltid kontaktat en advokat som får läsa igenom dem innan jag skriver på, för att allt ska vara juridiskt korrekt - för båda parter!
~ varje träning tar dig närmare dina mål ~
# 13 …..och man tar alltid kvitto på att man betalat, det är mycket viktigare än kontrakt!