Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 722 ggr
Gurkane
0

Godmorgon 2011-03-01

Nu har det blivit mars månad för ett par tre timmar sedan. Är det vår nu?

Tidig morgon här. Har faktiskt inte gått och lagt mig ännu. Några av tjejerna i stallet ikväll trillade av och blev skadade… Fyra ryttare två hästar och två skadade ryttare. Efter många timmar på akuten visade det sig att en fått en fraktur och den andra klarade sig med "öm och blå". Båda omplåstrade med gips och bandage. Båda lika gamla, bästisar och vänster underarm. Tiden på akuten gick galant, dom planerade nya ridturer! Bara dom blir av med allt det vita som snart nog förvandlas till smutsgrått Flört.

KP har fortsatt vara hopphäst trots staketet blev höjt! Men mer höjning måste till då han drog med sig den långbente Prins nu på kvällskvisten!

Jag borde gå och nassa mig nu så jag kan mota minst en unge till skolan om någon timme. Får se om de skadade orkar upp… Dom vill jag ska väcka dom iaf!

Godmorgon RussVänner!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Fortsatt vårvinetrväder, litet kallare nu på morgonen bara, blå himmel och solen på väg över skogen.

Hann tömköra Mysli igår, få se om jag hinner ut med henne en sväng idag med.

Annars butiken och det vanliga pysslet.

Tittut
0

God morgn!

Har vaknat illamående, hoppas verkligen det är övergående. Skulle vara trist att ligga sjuk när barnen har sportlov.

Ska masa mig iväg till stallet nu och se hur det utvecklar sig.

Ha en bra tisdag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Croneld]
0

God morgon!

Efter att ha fyllt på tre omgångar med vatten blev jag lite putt på Susamarula som bara ska bada fötterna och välta baljan. Hovslagaren kommer på besök idag för att putsa till Cadetts hovar, sen får vi se vad som händer mer!

Ha det gott!

PernillaJ
0

God morgon! Jag har släppt ut hästar, fodrat och vattnat och mockat. Kallt igen i morse, -10º, solen skiner och det blir nog ännu en finfin vinterdag. Jag måste skriva klart och leverera en text nu på förmiddagen, och leta rätt på ett par bilder att illustrera den med.

Jag fick ett kul brev från Gloria i USA igår. Den nya föreningen Gotlandsruss Pony Preservation Society's "Information Pack": ett häfte med information om rasen och föreningen, plus en massa blanketter för betäckningsrapportering, registrering och DNA-prov, ägarbyten, etc. Roligt att russvännerna är så entusiastiska och ambitiösa på andra sidan pölen.

MagganS-B
0

God förmiddag!

Kaffet urdrucket, hästarna ute mockningen kvar! Måste ju bara kolla in vad som hänt på den här dumburken…..

#0 Vilken tur i oturen att det inte blev värre skador…..men sånt händer, det är inga maskiner vi sysslar med!

#4 Kul att höra att dom är på G igen, behövs verkligen eldsjälar därute, avstånden är ju lite stora…..

Gråväder i dag, men inget kallt…..nu väntar vi bara på solen!

Ha en bra dag!

RC71
0

Förkylt här och ännu en dag med inställt jobb. Nåja, det kunde vara värre.

Godmorgon från

Lotta Glad

karisma
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God förmiddag på er

Vaknade vid sextiden av att brandvarnaren pipper batteriet slut Var ner och fodrade men det var allt jag orkade sjuk Ska ta ett nytt försök att mocka nu få se vad jag orkar fast gänget på fem ston är några riktiga grisar De går till lösdriften och skiter plus att ena donnan gräver i bädden så det ser ut som fan… De kunde ju vara snälla när man inte mår bra eller vara som Timon med fruar och barn fyra skithögar på hela vintern bara att fylla på med halm då och då

Åter till sängen en stund med sällskap av några Yorkar som tycker att vi alltid ska vara sängbundna och umgås

ha det där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~