Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettförenings-klubbinformation
Läst 4112 ggr
Tittut
0

Inbjudan hingsthållarträff

Inbjudan till information och utbildning för hingsthållare

Avelsföreningen för Svenska Ardennerhästen, Föreningen Nordsvenska Hästen och Svenska Russavelsföreningen inbjuder till information och utbildning för hingsthållare.
Träffen riktar sig främst till den redan verksamme hingsthållaren och till dem som har planer på att starta upp med hingsthållning framöver.

Dagen är uppdelad i två pass.

• Information om nyheter och förändringar gällande betäckningsredovisning och språngrullehantering, till följd av föreningarnas nya roll som avelsorganisationer och Jordbruksverkets föreskrift om hästavel mm som trädde i kraft 2011. (FRASA-projektet)
• Veterinär Bengt Yngve Larsson föreläser i ämnet "Från betäckning till färdig fölunge"

Tider och platser:

Lördagen den 9 april 2011 på Motell Vätterleden i Gränna
Söndagen den 10 april 2011 på Hotell Scandic Gävle Väst

Träffen är planerad att starta kl 11.00 och avslutas ca kl 16.00
Ingen lunch serveras, men det finns möjlighet att köpa lunch på Vätterleden innan start. Scandic har ingen lunchservering.
Kaffe och smörgås serveras dock under eftermiddagen.

Kursavgift: Informationsträffen är finansierad via bidrag av Jordbruksverket och är kostnadsfri i sig. Däremot tillkommer en kostnad för fika med 60:- vilket ska vara förbetalt till Svenska Russavelsföreningens plusgiro 69 34 81-4, senast den 5 april 2011. Glöm inte ange från vem betalningen kommer.

Anmälan sker till Liselotte Erixon, tel 070-370 24 14 eller via e-post liselotte.erixon@telia.com senast den 1 april 2011.

Information kan också ges av Kåre Gustafson, 070-555 04 63 eller Lennart Gustavsson 070-994 08 75 .

Mycket välkomna!
Avelsföreningen för Svenska Ardennerhästen
Föreningen Nordsvenska Hästen
Svenska Russavelsföreningen

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

PernillaJ
0

Jag anmält mig till träffen i Gävle, ska bli intressant Glad

VeronicaP
0

satt precis och läste om det på föreningens hemsida , det lät ju kanon intressant :D Tåls att fundera på , helst ska man ju få någon med sig bara ..

ryttarn
0

Skall nog försöka få ihop och åka på detta, blir i så fall Gävle….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

kristina-axtorp
0

Jag har anmält mig! Finns plats f fler i min bil :)

VeronicaP
0

Då ska ni till gränna(tror jag det var ) Kristina

[Tjiwi]
0

Typskt….kolliderar med körträning för Christer Pålsson för min del den helgen…hade jättegärna varit med…..suck!Rynkar på näsan

kristina-axtorp
0

#5 Förlåt, glömde skriva vart- jo Gränna förstås! Men lite omsväng om Halmstad kanske!! Men vi ses väl där!

Russlena
0

Har precis anmält mig till Gränna .

PernillaJ
0

Eftersom det är nya rutiner (inte helt klara eller offentliggjorda av SH ännu) på gång för betäckningsredovisning och språngrullehantering tror jag träffen kommer att bli extra nyttig.

[Croneld]
0

Gävle blir det för mig!

Tusen
0

Vi är ju nybörjare på den här fronten så vi ska försöka att komma. Ska kolla kalenderna bara innan vi anmäler. Skrattande

Miica
0

Vore mycket intressant!

Lisa-trollet
0

åker nog till gränna, ska bara kolla så de inte krockar med något

skott
0

De krockade tyvär med en ullared utflykt här :( Så de blir inget för mig.

Hagelberg
0

Jag kommer delta, i Gränna.

garrilina
0

Blir nog Gävle

Fidelia
0

Anmält mig till Gävle. Samåker gärna.

Stuteri-Ekslatt
0

Någon från skåne som har plats till en person till Gränna!

Cara-Mia
0

Jag åker till Gränna. Samåkning??

palomia
0

Jag jobbar på att ta mig till Gävle och hoppas på resesällskap. Skrattande

[cancan]
0

#18 Jag är lite sugen på att åka upp, måste bara försöka fixa någon som kan passa hästarna..

Charlotte-J
0

Måste man föda upp någon av de tre raser som står bakom detta? Eller kan man vara med om man föder upp annan ras? Eller måste man vara medlem i någon av de föreningar som anordnar? För det kan man ju kanske bli i så fall ;-)

Amor vincit omnia Kyss

Tittut
0

# 22 Underförstått är det för de föreningarnas medlemmar, även om det inte är utskrivet som krav.

Men du är förstås välkommen att bli medlem!

Charlotte-J
0

#23 Vad kostar medlemskapet?

Amor vincit omnia Kyss

VeronicaP
0

#24 du kan ju gå in på tex västruss och kolla jag är ju sjävl med i skåne (även om jag eg tillhör väst), men jag kommer ju aldrig ihåg vad de kostar ju *S*

PernillaJ
0

#24 Länk till alla lokalföreningar. Du kan bli medlem i Svenska Russavelsföreningen eller i valfri lokalförening. Du hittar alla kontonummer etc i den här länken.

Kajhugo
0

Jag funderar på Gränna. Lagom långt att åka och bra tid.

ryttarn
0

Åker troligen till Gävle, skall bara lösa det rent praktiska…..

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Tittut
0

Vill bara putta lite för den här träffen.

Finns ännu gott om plats kvar, även om det är många som anmält sig.

VeronicaP
0

Jag vill ju så gärna gå men måste kolla här hemma först så de inte krockar med något annat , blir ju 3:e helgen på raken för mig att var borta ju :D