God morgon 2011-02-26
Lördag igen!
Jag ska snart åka och släppa ut hästar. Skönt att kylan släppt taget, nu har vi -1, vilket ger hopp om en annalkande vår.
Måste förbereda lite inför morgondagens årsmöte i Mälar-Russ.
Ni kommer väl?
Ha en bra lördag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God Morgon!
+1,2 här i dag stor skillnad mot -26 i förrgår. Har skjutsat dottern till jobbet och nu ska jag gå ut och släppa ut hästarna. Stallet och en tur för att handla blir det i dag.
Ha en bra lördag!
God Morgon!
Man tror man är först så här en lördagsmorgon, men icke! I alla fall så är det nästan vår i dag, bara -1! Skall gå till pållarna och sen göra några mackor att ta med till oss idoga mätmän…..Mätning av travponnier på Visbytravet i dag!
Ha en bra dag!

Godmorgon i landet!
Strålande sol och bara några minus, underbart! Blir hästar efter jobbet det är en sak som är säker! Lär nog behöva ha öppet till tre en löningslördag, får se hur det artar sig.
Peter fick iväg litet hastigt och lustigt, så han åker söderöver idag och kommer hem onsdag eller så.
God morgon!
Har har vi det också mildare fast lite blåsigt, få se om det ger med sig så ska jag elda lite. Ska mysa lite inne innan jag sätter igång med det som ska göras idag.
Ha det gott!
God morgon.. här är oxå bra väder.. häatarna e klara för strax åker vi på hästmässan i gbg :)
Ha en underbar lördag…
Medarbetare på Gotlandsruss i fokus
Av ett russ blev det russigt värre 
Godförmiddag!
Här är hästarna ute sedan länge. Stallet mockat och klart inför kvällen.
En KP har fått två fötter översedda. Blev bara två för han var mkt bestämd med att HAN absolut INTE skulle få sina fötter verkade idag…
Den tråkiga sidan av honom när han mest står på bakbenen visade sig med besked.
Men nu tog och gav vi lite alla tre och avslutade det hela när det gick som bäst.
Så de andra fötterna får bli en annan dag…
Dessto roligare tycker han det är med olika övningar ute. Så lite plast och press övningar blev det. Han tycker det är väldigt kul och vi lyckades få det hela på bild.
. Nu väntar en datastund och lugn å ro för oss tvåbenta. En liten stund iaf!
Ha en trevlig helg allihop!

God eftermiddag.
Här blev de en låååång sovmorgon.
Igår körde jag , dottern och hennes pojkvän upp till Smedens stuteri i Enköping och hämtade hem den godkända hingsten MIcklas som ska stå här nere hos oss på Slättens stuteri i år och Amanda ska tävla honom på travbanorna.
Det blev en riktigt lååång dag och resa , vi var hemma vid 3 tiden på natten och jag kom i säng vid halv 4 tiden och hade då varit uppe i nästan 24 timmar och köööööört många mil .
Men nu är han här i alla fall och har även kommit ut i en hage och fått röra på benen.
Idag blir det en väldigt lugn lördag för mig i alla fall
Ni andra ha en kanon bra lördag

#6 Ring mej nästa gång, el hota honom med att jag kommer..
Det där känner jag liksom igen..
Milt ute i dag och lite ommöblering i hagarna. Småhingstarna går nu för sej och än så länge går det bra. För övrigt har dagen ägnats åt stalltjänst och halmkörning. Får se om det blir en tur till ridhuset som var planerat.
Hej från
Lotta