Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 866 ggr
StuteriSolo
0

Godmorgon 11-02-24

Godmorogn i landet!

Ännu en morgon med 30 minus och tolv grader i köket. Börjar kännas riktigt trist, även om det är så vackert på dagarna med solksen och gnister i snön. Igår var det hela -22 mitt på dagen.

Lär inte ta ut någon häst på mogonen iaf, litet för kallt för ridning…

Gnistra
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En ny dag med snö som komer ovan i från! Nu på morgonen kommer hovslagaren och ska sko Kiara och Ninito och de övriga verkas, Oki fick sina skor i går - han hade myror i kroppen och var riktigt löjlig tills jag tog fram hästgodis och plötsligt blev han super duktig. Vilken typ!  Nu hoppas jag på att  trotsa väglaget och snödrivorna så Kiara o Ninito kan börja testas o tränas igen.

Senare i dag ett kort pass på jobbet och en härlig hemma kväll, hoppas jag på!

Helt underbart är det när man vet att naturen bara väntar på klartecken, dessa grenar har bara varit inne några dagar och med detta härliga resultat!

Ha det bra i dag!

Tittut
0

Morrn!

Kylan biter sig fast även här, men vi börjar väl alla ledsna skulle jag tro.

Elin är hemma från skolan idag igen, men i morgon får hon nog gå dit, lagom till att sportlovet börjar på måndag!

Dags att åka och släppa ut djuren.

Ha en bra torsdag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Tjiwi]
0

Även här är det kallt fortfarande, -14.

Det är full fart på småfåglarna utanför fönstret, dom är så roliga!

Ha en bra torsdag!!

karisma
0

Roslagen - 25 på morgonen

Tinat vattenledning och eldat som en garlning Fast tittar man bara ut genom fönstret så ser det så inbjudande ut solen strålar. Har inte kommit in på gif och kunnat skriva på två dagar vet inte vart felet legat

ha en bra torsdag

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

VeronicaP
0

God morgon

Även här är de kallt men inte lika kallt säkert som ni har det men de blåse så in åt h-lv-te här , så de nog lika kallt ändå.

Idag går dagen åt till att umgås med minstingen tror jag , för i morgon åker jag ju tidigt hemifrån och han får vara själv hemma med sin storebro och de är ju inte alltid så kul.

De har ju sportlov här och jag och Amanda ska bege oss uppåt landet  över dagen

[Croneld]
0

Jobbat idag och varit i judolokalen. Nu sängen!