Gilbert 11336/73
Gilbert 11336/73 e Chapman 240 u Lill-Klippy 240 äg E. Hultberg, Visby.
Gilbert var en outstanding traver där tangerade Rillo´s VR på 1.45,3 från 1985 -> 87
Gilbert var i Top-10 i 8 år från 1981 -> 88 och bara en gång ( 1981 - 1.51,1 ) ett årsbäste över 1.50 - annars under med genomsnitt 1.47,9
Denna fantastiske traver får inta glömmas så om nån har en bild eller vett nån ting - fx hvem var kusken ect. då vill jag lägga till …
Mvh bj / dk
Gilberts ständige ägare och följeslagare var Eva Hultberg, numera Nysell, boende i Visby. Gilbert var ingen lättkörd häst och fick han galopp så var loppet kört…..När han travade så såg han ut som en stor travare, reslig och med ett stort steg. Banrekordet i voltstart för äldre hingstar och valacker, 1.45,3, hade han i många år. Vi såg verkligen många spännande lopp på Visbytravet då, med Gilbert, Niklas II och Månen som turades om att vinna snabbloppen startande 4-500 meter efter alla andra!…..
Numera har Evas dotter övertagit tömmarna, familjen håller ännu på med ponnytrav.
Tyvärr har jag inget foto av Gilbert, möjligen det finns i Ewa Alpmarks gömmor, eller möjligen i Pernilla Jobs'……
Jag har foto på honom någonstans…..men måste scanna i det i så fall först!!
# 2 Ja du var ju med på den tiden också, Ia……
#2 #3
Tack till er båda !
Mvh. bj / dk