God morgon 2011-02-19
Morrn!
Kallt här igen, -22 viket kändes bara jag kom nerför trappan.
Ska äta lite och sedan åka och släppa ut hästar. Det blir tidigt för dem idag. SH arrangerar vidareutbildning för ponnydomare i helgen med russ, dartmoor, exmoor och kaspisk häst, där jag ska vara med på ett hörn.
Ska bli jättespännande!
Ha en bra helg!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Morron
Svinkallt igen….-17 här, fyyyy!
Det blir till att klä på sig ordentligt för vi ska tillbringa dagen i ridhus med stona som ska vara "provruss" på vidareutbildningen som Tittut skriver om. Kul, men det hade inte gjort något med lite varmare väder……
Så mycket mer hinns inte med idag, ha en bra lördag!

Hoppas ni får en lärorik helg o vi hoppas så klart också på några nya domare på sikt! Trevlig helg!

Godmorgon i landet!
Och jag som är så glad, vi har bara -22 idag
Solen på väg upp över skogen så just nu är världen rosa.
Butiken idag, och sedan får vi se om det går att vara ute eller inte.

Morgon på er
-23 och strålande sol är det hemma hos mig Skulle åkt en sväng med x-et men det blir nog inget av med det
ha en bra lördag
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
-10 snöar och blåser…..Går i ide till i slutet av mars! 

God Morgon! -30.4 och solsken. Hundarna var ut och vände för kallt tyckte de, även jag. Hästarna står inne än så länge få se hur vi gör hoppas att vattnet inte fryser. De fyra i utedriften står i solen mot väggen och ser ut som de tycker det är riktigt skönt.
Ha en bra lördag!

God morgon! Jag tog sovmorgon idag för jag kom hem sent från Romme igår. Vaknade till 14,4º i sovrummet - då vill man gärna ligga kvar under duntäcket och tryna litet. Brasan som jag tände när jag kom hem hade slocknat. Ute är det -22º och det singlar ner konstiga stora snöflak. Träden är frostiga och solen skiner från en intensivt blå himmel - en fantastisk vinterdag.
Deniz måtte vara varmblodig för hon blir helt rimfrostig när det är så här kallt, hon ser ut som en polarponny. Jag är så himla förtjust i hästarnas eluppvärmda vattenbaljor, men såna här dagar är de extra oumbärliga och väl värda sina investerade tusenlappar.
Idag ska jag ut på skojigheter. Slädparti med Vagnhistoriska Sällskapet, avgång kl 13, femton ekipage deltar varav ett frieser-par. Jag ska bara vara passagerare tyvärr, det hade varit kul att delta med ett russ - men det får bli ett annat år. Cirka 8 km körtur på snöiga skogsvägar, rast och fika på fäboden Karl Töfåsen, och sedan åter med facklor. I kväll är jag bjuden på middag. Jag tänker ha en kalasdag! Måste leta fram skoteroverallen bara.
# 7 Låter riktigt roligt!
I morse var det -29º, men nu har vi bara -25º och strålande fint solsken. Vi eldar med för fullt och katten tvärstannande i dörren och gick på lådan i stället. Kusarna äter så det ryker nu när det är kallt och jag får väl rulla ut en ny bal idag.
Ha det bra alla, vad ni kan tänkas ut på för äventyr och kör försiktigt!
Å jag har varit uppe halva natten och röjt av här hemma. I princip alla garderober genom rensade. Blev en väldig massa säckar! SKÖNT! 05.15 åkte jag bort till stallet, var ju inte riktigt läge att sova en liten stund. Man vet ju hur det går med den" lilla" stunden
.
Så nu är hästarna utsläppta, matade, vattnade. Mockat ströat och fixat allt inför kvällen.
Lite synd att jag inte hade kameran med mig runt hagarna. Kommer till russingarnas hagar med en vattenhink i ena hande till Pawik och en påse med halm till KP och Prins. Svingar in halmpåsen till grabbarna ihopknuten och går vidare för att vattna Pawan.
KP rusar fram till halm påsen och börjar krafsa. Men han får inte ut mer än några strån… Då motar han påsen under frambenen och helt sonika lägger sig på påsen…Gnider runt bröstkorgen så knuten går upp, sen så reser han sig upp drar några krafs tag med fötterna och går därifrån. Såg verkligen jätteroligt ut!
Här -26 grader kallt. Svinigt kallt med andra ord!

God eftermiddag!
Jobbat på hemmaplan i dag. Skott o verkat ett gäng och kört en på inridning. Nu är det stalltjänst som gäller resten av denna dag.