Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1287 ggr
Gurkane
0

Godmorgon 2011-02-18

Godmorgon Russvänner!

Nu är man vaken en stund igen. Liite för tidigt…

Drygt -20 grader, brrr! Inne är det tack o lov betydligt rarare klimat.

Ville bara berätta: Våra gosiga,rara och busiga vänner där borta vid stallet är ju bara underbara. Tillbringade kvällen i stallvärmen bland hö tuggande hästar. Lillskrutten KP, var så glad och trevlig. Tittade så längtansfullt efter en när man gick förbi. Man blir sååå glad varje gång man ser de goa ögonen, nyfikna öron och ett ansikts uttryck som säger att han trivs rätt väl med oss tvåbenta.

Den andra lillkillen Pawan, var igår på sitt årliga vet besök. Vac dax. För en gångs skull skedde det hela med en förstående veterinär och gick lungt o städat till. Han är ju spruträdd den lille mannen. Underbart när sånt här kan ske på hästens villkor tycker jag.

I helgen väntar russ o nsv pyssel. Hoppas på bra väder, utan nederbörd.

Ha en trevlig fredag och en underbar helg!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Kylan håller i sig, runt 30 minus idag med.

Butiken idag, annars ids man ju inte göra speciellt mycket mer i denna kyla, fast det är så fint på dagarna. Nunär det är ljust på morgnarna hinner man ju ut med en ponny före jobbet, men inte i 30 graders kyla tack!

Tittut
0

# 0 Låter härligt!

Movitz saknar nog sin gamle kompis KP. Än mer nu när systerdottern flyttat och han är ensam med storasyster Tittut i hagen. Tutan är en riktig Morrhoppa, så han tycker nog det är lite trist.

Kallt här med förstås, men det kanske blir en fin dag istället.

Ha en bra fredag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

karisma
0

God morgon

-10 och snöfall ganska grått

ha en bra fredag

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Tjiwi]
0

Grått ute……

Ha en bra fredag!!

RC71
0

-15 och jag fryser innan dagens arbetspass ens börjat. Lär få gå på ren envishet i dag…

Önskar er alla en bra fredag!

Godmorgon från

Lotta Glad

MagganS-B
0

Nu är jag så trött på blåsten och kylan så jag tror jag emigrerar…..Håller med Lotta om att allt får gå på envishet. Måste till stan och handla, dels åt oss själva + föräldrar, sen är det stallet……Inget kul när det blåser och man inte kan ha dörrarna öppna när man mockar. Inget kul för hästarna i hagen heller, dom får jaga hötapparna……

Det enda positiva i dag var när jag såg ut på fågelmaten. Massor av fina fåglar: talgoxar, blåmesar, trastar, nötskrika, nötväcka, en hackspett, stenknäck, steglitsa (som jag inte sett på många år!) + massor med småsparvar av alla sorter. Säkert uppemot 100 fåglar utanför köksfönstret, häftigt! Och då fanns det inget batteri i kameran! Sen kom den lilla sparvhöken…..han sitter under verandataket på en lampa och spanar…..

Ha en fin fredag!

Gurkane
0

#2 Nämen lilla raringen Movitz… Saknar den gos lille killen. Tråkigt med Morrhoppan! Storasystrar är aningens knepiga ibland. Har en tvåbent liten storasyster här hemma som är hemsk mot sin lillasyster…

Tror ju KP saknar M också! Ibland iaf. Men han är ju kung i hagen ännu så länge, blir väl annat till våren när vi släpper ihop fler. Men han leker och retas väldigt med Prins. (Är lite rädda om hagarna nu i vinter, några är redan mosade i hopp att de skulle komma överens alla tre.)

[Croneld]
0

Nu har jag kommit hem, efter arbets, skoinköp till barnen, ny matta och helgmat. Ser fram emot helgen