Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1186 ggr
Gurkane
0

Godmorgon 2011-02-15

Godmorgon Russvänner!

Länge sedan jag hälsade godmorgon nu. Skäms

Kallt här. +17 inne och -16 ute. Brrr. Vaknade  av att jag inte kunde slappna av… Det har varit och är liiite för mkt för mig nu en tid. Ska bli såå underbart skönt med vår, värme och alla friska. Flytten av gamla far är i sluttampen, lgh tom och endast liite städ är kvar. Men den är bortlejd. Känns såå skönt att far nu kommit till ett omvårdnadsboende. Så gullig personal. ett frescht boende. Faktiskt så jag själv skulle kunna flytta in där per omgående!Flört

Russingarna då? Jo den lilla KP har vuxit, åtminstone på breddenSkrattande Trots han leker vilda lekar mest hela dagen tillsammans med den 1-åriga nsv Prins. Hoppas dom byter som ledarhäst i hagen. Stöddiga russingar måste man vara bra tuff mot som människa. Alltså mot KP måste man vara tuff… Han är ju inte så rolig alla gånger.

Den gamla farbrorn Pawik -93… 18 år nu då? Han går runt å lullar runt i sin hage poå dagarna, verkar rätt nöjd med tillvaron. Jag vet dock inte hur länge han ska stanna denna gång. Snart nog börjar det bli dags för lite finlirs uppbyggnad kan jag tro. Inför Brukskörnings SM i juli…

Kort sagt kan man säga att hästarna Kyss mår väl, värre är det med kusken,Gråter  Förhoppningsvisst blir det snart bättre iom värme ute.

Så, Nu har jag skrivit en kortare roman! Kanske bäst avsluta så Ni orkar läsa några fler inläggFlört.

Ha en bra vinterdag tillsammans med alla Era russ.

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Ljusnar över skogen, termometern står på -30 och det var idag hela elva grader i köket. Spisen tänd och det blir inga hästaktiviteter idag heller. Som varmast är det utlovat -24 mitt på dagen när solen skiner, men då är jag på jobbet.

Ska nog elda när jag är hemma tror jag Skrattande

karisma
0

Morgon på er

Idag var det bara -21 när jag klev upp måste åka och hämta mera ved så jag slipper frysa Prövade inte ens att starta traktorn igår så ena gänget fick hösilage utburet i plastsäckar ingen rolig uppgift ska prata med x-et hur jag gör kanske rulla ut den men det är så långt Kommer tid kommer råd

Annars är det inne jobb som hägrar ha en bra tisdag

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

steilinger
0

-10 grader och hästar på rymmen, ett aggregat som slutat fungera Rynkar på näsan. genomförkyld. Morgonen kunde varit bättre. Idag blir det film och slapp på soffan.

VeronicaP
0

Morrn morrn

Idag får jag  vara hemma hos mina föräldrar då jag inte klarar av att vara hemma en dag till utan ström , vatten och värme.

Eon har ju avicerat avstägning av strömmen 2 dagar igår mellan 8,30-12,30 och idag mellan 8,30-13,30 , sen kan de inte ändra sig 'ven om de blåser svinkallt och är minusgrader ute så man kan inte vara hemma pga av frost skador på fötterna.

kontentan av det hela var att allt vatten frös i stallet i går och jag får bara hoppas att inget fryser sönder för Eon visste inte om de var skadeståndsskyldiga då , men de kan ju lika gärna frysa sönder inomhus, man kan ju hoppas att de som bestämmer om avstägnignar så här mitt i vintern själva kan vara utan ström, värme vatten i flera timmar ibland ..

men ni andra ha en riktigt trevlig tisdag :D