Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1310 ggr
karisma
0

God morgon 11-02-11

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morgon i stormen

Roslagen har -1,5 och storm kommer inte ut genom dörren fick släppa ut hundarna genom altanen Fast de små Yorkarna druknade i snön så de vände efter en snabb kiss

Det blir intresant att gå ut och se hur mycket som är där det ska vara Ännu en dag i snöns tecken att försöka hitta gångarna och en väg till stallet Fast man ska vara glad för elen fungerar

ha det där ute

nu längtar jag till våren……………….

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

-30 ute här, ingen värmebölja direkt!! Men det är inga mon på himlen…

Idag blir det butiken och före det lär jag inte fara ut med någon häst, inställt idag med.

garrilina
0

God Morgon! Här fick jag upp ytterdörren iallafall men så mycket mer är det inte. Vi hade öppet hus på jobbet i går kväll när jag kom hem vid 21 tiden så fick jag precis in bilen på uppfarten sen var det bara att pulsa. Har slutat snöa nu men det stormar fortfarande så det blir frukost inne för dem.

Ha en bra fredag!

PernillaJ
0

Morgon! Måttligt god sådan, fast även jag får vara tacksam över att elektriciteten inte försvunnit. Det har snöat och blåst det senaste dygnet nu, -8º. Jag skottade två gånger igår, i morse hade det snöat och drivit igen så det var bara att spotta i nävarna (bildligt talat!) än en gång.

Det är kört (ha, ha) att komma nånstans med bilen, men jag hoppas att Plog-Börje och hans traktor dyker upp under dagen. Fast jag tror jag stannar hemma idag. Körde till Romme igår och det var besvärligt före med ymnig snörök.

Hästarna är ute och mumsar sitt hösilage. De ser ganska oberörda ut, trots ispansar i pälsen på rygg och sidor. Om man pillar i pälsen är de torra i den feta ullen närmast huden. Att isen inte smälter av kroppsvärmen är verkligen bevis för hur välisolerande hästarnas vinterpäls är.

[Tjiwi]
0

Morron

Här är det plus men massor av snö. Det snöar inte längre som tur är.

Måste åka in till Åtvid direkt nu för det finns ingen mjölk till kaffet och lite annat som behövs….

Ha en bra fredag.

MagganS-B
0

Förmiddag!

Här är ca. 0-gradigt och har kommit massor av snö, ca. 20 cm, under natten. Bakdörren till stallet gick inte upp, så det var skottning som gällde! Nu regnar det nästan…..

Annars är det en bra fredag!

RC71
0

Insnöad !  Rynkar på näsan Fått ställa in fm jobbet. Nyss inkommen från ett par timmar på hjullastaren. Tycker det räcker med vinter nu!

Godmorgon från

Lotta.

karisma
0

#6 Om man ändå hade en hjullastare lite avis på digFlört

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~