Lojsta Hed

#2 Är inte det Linnéa?? Eller har jag fel xD

#6 jag tror att det är det :) vi träffade Börje Johansson där och jag har för mig att han sa det men jag vågar inte skrivadom jag inte vet säkert :P
//Mickan
Är inte den första bilden också Lingela? Babben var nog inte dräktig i år, men Lingela har föl.
Visst är den andra bilden Linnea!
Jag har bilder i kameran men de är inte överladdade än. Fortsättning kommer…
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

joo tror att det kan va så.. hon hade inte fölat när jag var där men nu har hon ju fått ett litet stoföl som några i stallet har "förbokat"
//Mickan
Nu finns det en liten artikel om hingstsläppet!
# 12 är Leonora skulle jag tro
"# 13 Aina
# 20 tror jag är Maritza
# 22 Leona
# 23 skulle jag tro är Aina och hennes svarta föl lilla Hjärtat
#24 Tack för hjälpen :) Ska dit nästa vecka igen, så då får vi se om jag känner igen någon.
Liselotte, vilken koll du har! Nästa gång du kommer till Gotland, kan du väl följa med mig ut i hagen och presentera hästarna för mig?! 
Jag känner bara till dem som har speciella kännetecken, men nu kan man ju ta med chipläsaren och kolla, så är det inget problem alls!
Är det någon som har någon bild på Lojsta Rebetta??

#35 Ofog är väl ändå inte från heden`??? är inte hon u. Bloss som Börje äger?
//Mickan
36 är Babben eller Lingela, lär mig aldrig vem som är vem.
37 är Boett

Jo Ofog e u bloss, hon kom me för att hon va med på premieringen på lojsta.

#27 Jag känner bara till dem som har speciella kännetecken, men nu kan man ju ta med chipläsaren och kolla, så är det inget problem alls!
Nähäru? Jag kan på rak arm lista några tänkbara problem…
- Att över huvudtaget hitta flocken
- Att komma inom avläsningsavstånd med scannern i högsta hugg
- Antag att man läst av ett chip - hur ska man koppla det 16-siffriga numret till rätt sto? (Laptop och mobil internetuppkoppling till Blå Basen?)
Nänänä, du ska inte tro att du kan åla dig undan. Vi okunniga vill ha guidad visning och personlig presentation av stona i flocken, tack!

#43 Är det inte Levida..??
jo, visst måste det vara Levida.
44 skulle jag tro är Certina

Det ser ut som Olivias spretfrisyr, men svårt att se om man inte ser huvudet.

Ingen som har bild på Lingela med årets föl?? =)
//Mickan
ingen som har bild på vissla?? =)

Min dotter har en avkomma efter pella o junisorken. det var roligt att se henne på fotot.
ja, hon är fin! På bilden har hon ett helt bedårande stoföl efter John Russ, hon kom till att heta Allison om jag inte misstar mig.

Man kan ju nästan samla allihopa på en gång ;) Men Hygglo är mamma väldigt förtjust i!

Tyckte det var väldigt kul att få se lite bilder på Maritza, som är mamma till vårt första russ Jaritza. Dom är otroligt lika i ansiktet, skivkar med en bild för er som vill jämföra….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Nej, Hagar är död sedan några år tillbaka. Hon dog i en olyckshändelse.

Ingen som har en bild på Aja?

Har ingen bild på Penelope??

Hur lyckas ni hitta hästarna? Var där i somras och gick omkring och letade i sommhagen i ca 4h men hittade inga russ x) Inte ens ett gäng som tydligen hade campat på Lojsta två dagar hade sett några. Dock var det fullt med hovspår ^^

Ringer någon som vet :)
//Mickan

#69. Konstigt, tycker det skulle vara svårt att undgå att träffa dem. I somras när vi var där kunde vi se dem redan från vägen. På natten var de runt tältet och krafsade. Ett litet sto vi träffade visade oss vägen till en större flock.
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~

På morgnarna brukar flocken vara i hagens västra "hörn", för att under förmiddagen börja dra sig upp mot fållorna. I det västra hörnet finns en bäck, som brukar torka upp mot sommarens slut, men de brukar övernatta i närheten av denna. Här är det säkraste stället att finna hästarna.
Bakom grustaget på hagens mitt ungefär utmed grusvägen kan man köra in genom staketet. GLÖM DOCK EJ ATT STÄNGA GRINDARNA NI PASSERAR GENOM! Här bakom brukar man också kunna skymta russen.
Lycka till!
Var ni i rätt hage?
Så ni inte var i sommarhagen efter att de flyttats till hösthagen?
Nej nej x) Vi var där 30 juni så då gick de i sommarhagen. Vi körde in genom ingången tror jag där det stod något travföl och andra stortravare och sen körde vi igenom till sommarhagen och gick in på skogsvägarna och kollade x)
Gick på vägen och in i skogen där sandgropen på bild #20 är. Ska nog dit nästa sommar så kanske får höra med Börje om tips på hur man ser hästarna.
Så härliga bilder!
Skäms å säga det, men har varje år blivit avrådd att åka till lojsta för -Man ser endå inget!
Ska inte lyssna på det längre, nästa år blir det av!

Ring Börje han brukar veta vart dom finns.. och har man riktig tur följer han med och guidar :)
//Mickan

Mor min vet också vart de brukar vara på olika tidpunkter då hon nästan bodde ute i skogen när hon bodde i Lojsta. Börjar lära mig ^^

Det borde vara Pärlans föl Tuvan, som var det enda fuxfärgade stofölet.

O, va bra! Jag var rädd att det inte skulle vara möligt att få redan på vad hon fick heta eftersom vi inte fick några bra bilder på hennes mamma, som var ganska ljusbrun/brun.
Här kommer det en bild på en dam som jag gissar är e: John Russ, eftersom första nr i hennes frysmärkning så ut att vara en 4a, och hon såg inte så gammal ut.

# 81 Det är Ärla, mkt riktigt en dotter till JR och Svalan. Hon fick diplom i år.
# 82 är Boett och hennes stoföl Duett, skulle jag tro.
Ingen som har bild på minnas? som jag kan få?

# 85 Den går jag bet på.

#86 Det är väl inte så konstigt, finns ju inte så mycket att gå på
Ärla var nydiplomerad isåfall, vi var ju dit bara någon vecka efter, hon var jättefin! Hennes föl skulle man inte tacka nej till! Och som av en händelse så var det den stostammen som jag gillar också
Boett stämmer nog om hon har en liten stjärna, för det ser ut som om hon har det på en annan bild.
(det var minsann inte lätt att lägga upp bilder här inte, går inte fort…)
Tittut Tack för bilden på Vissla, hade aldrig sett min gubbes mamma..=)=)
Nu har jag lagt in en del bilder från Lojsta på min hemsida. Det finns mycket kvar, samt massor av bilder på oidentifierade ston. Det är inte lätt med dessa bruna och svarta utan tecken…
Jag är inte till mycket hjälp här, men 90 är Boa-Lill, det är jag säker på. Inte så svårt…
92 är nog Juliana eller Viktoria skulle jag tro. Vet du om hon har ngt vitt i pannan.
Övriga vet jag inte.

I somras såg jag ett brunt sto som saknade ett öga. Nån som vet vem det kan vara?

#97 Titta in på tråden "Fölskiljningshelg på Lojsta hed" så hittar du en bild på stoet du undrar över - Leonora.
Det hade varit grymt häftigt med en huvudbild på varje lojstasto o haft det på www.gotlandsruss.se elr ngt

Jag har haft planer på att bygga upp en sådan sida men känner att arbetet är lite väl stort att ta på sig ensam.. Någon intresserad av samarbete? :)
//Mickan
Jag tror inte att hon hade något vitt i pannan. Jag tyckte att det såg ut som Juliana. Vore kul eftersom hon är mamma till Sigurd.
Jag 'r villig att bidra bilder ialf…Har en hel del huvudbilder.

#100 en sån sida skulle vara helt kanon! men, jag kan inget om hemsidor och har inte så mkt kort på hästarna, så jag har nog inget att bidra med… mer än att säga att det skulle vara jättekul med en sån sida :)
Nu ligger det bilder på många utav stona på min hemsida, för den som är intresserad. Har en del kvar att göra, men lade ut lite nya bilder alldeles nyss.
#101 Har du sett bilden på Juliana och Sigurd som jag lagt ut? Där kan han inte vara speciellt gammal. Den är sedan hingstsläppet, runt den 10 juni.

Kul med lite nya Lojstabilder!
Den sista fuxen är Prillan och hennes föl som heter Lojstasvarta Pärla.

Ingen som har fångat Ira på ngn bild?

Jag tror jag har Ira på bild på mnin hemsida www.liselottesruss.se

Någon som har någon bild på Levinda?? :)

#122 Åhh vilken söt fölunge men inte är den lik sin syster nej ;) Skulle vara jättekul om du lägger ut den om du hittar den :)
Jag har hittat lite fler bilder från Lojsta som ligger ute på min hemsida nu.
Bla på Ira, Liana och Duva. Jag tror att någon har frågat efter det.

#112 Hur gammal är den Tina??

#125 Hon är 11 år på den bilden. Tina 3883 är född -95.

Är det någon som har bilder på stona; Sifa, Svalan och Vira från 2005??? Skulle bli jätteglad eftersom jag köpte Svalans och Viras hingstföl det året. 2001 köpte jag ett sto från Sifa.

Kanhända att jag har. Skall lägg in kort på Gamla foton", men jag gör det inte förrän ikväll.

Fortfarande ingen som har bilder på Olga? vill mycket gärna se en bild på Okinas mamma. Också mycket gärna berättelser om henne. Jag vet bara att hon hade en jobbig första tid och verkar ha varit en riktig överlevare!

#129 Beje har sagt hur länge som helst att han ska skicka bilder på Olga, jag har också letat i två år snart :)
//Mickan
# 130 Du får väl åka hem och knacka på hos honom, då kanske han ger dig dom…..

#131 Ha ha det slutar väl så!!
//Mickan
någon som har bild på Rebina???

är det någon som har foton från heden tagna sommaren -05? t.ex. på Olivia's föl från det året… 

är det nån som vet om bess finns på heden och kanske till och med har en bild?

#135, Bess 4090 har aldrig gått på Lojsta Hed, det har du frågat många gånger nu 
#136 i min häst stamtavla har hon inte dom där siffrorna bakom men min häst är född på lojsta hed så vore konstit om hon inte har gått. den bess jag söker har reg 30-81-1413

#137. men varför tror du att din häst är född på Lojsta? Bess med stamboksnummer 4090 och reg.nr. 30-81-1413 har aldrig gått på Lojsta hed, som du redan blivit upplyst om. Är din häst registrerad?
www.vikingponnycenter.se
okej men är benny östman på lojsta???

#139. Nej.
www.vikingponnycenter.se
ok
Någon som har en bild på Sippan e. Junisorken, från 2005?

#110 Är det okej om jag lånar bilden på Olivia och hennes föl från 2006?? Det är nämligen jag som köpte och äger den lille busen…

Ja det är ok
.
Nu har jag lagt ut bilder på Pärlan och Mandarin. Det var någon som frågade om det förut. Finns på min hemsida www.liselottesruss.se
Jag ska över nästa helg till Gotland (9-11) på hundutställning. Kommer att åka till heden och kolla. Hoppas man ser till damerna…. Kanske hinner hälsa på några russvänner också.
Då kanske de första fölen kommit också!
Hoppas hoppas!
#47, vet du möjligen vad stoet heter?^^
Ingen som fotade Minnas med föl 2007. Hon hade en fuxhingst med stor bläs?