Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1006 ggr
karisma
0

God Morgon 11-02-08

Morgon på er

+- idag och det ligger nysnö på backen inväntar stormen hoppas den inte kommer.

Glädje för dagen är att min hovslagare är tillbaka efter op av tummen han kommer och tar de sista fem som vi inte hann igår Det finns ju inte så gott om bra utbildade hovslagare i närheten

Annars är det en vanlig tisdag hästar hundar och handla

ha det där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Tittut
0

God morgon!

Är nollgradigt här också och det har ramlat ner lite snö under gårdagkvällen eller natten.

Försöker få upp dotra som är lika morgontrött som sin mamma, så hon hinner med skolbussen.

Får nog försöka jobba järnet idag med allt möjligt. Hoppas på finfrämmande i morgon, så då behöver mycket vara klart till dess.

Ha en bra tisdag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

hannibal-roll
0

God Morgon!

Här har det stormat rejält i natt, börjar avta så smått nu. Får gå ut på en runda på gården när det blivit ljust och se så att allt fortfarande står kvar. Hästarna äter frukost inne idag, blåser ännu 22 m/s. Hoppas att vi får behålla strömmen nu bara! Är tydligen problem på andra håll i Skåne idag.

Ha en bra dag!

[Tjiwi]
0

Morron

Här blåser det somtusan och snön kommer på tvären…vill inte!!

Tror jag står över körning idag pga det. Känns inte ens som det är så kul för hästarna att gå ut i detta.

Ha en bra dag!

Emelie89
0

God Morgon,
Här är det grått och trist, inte så farligt kallt men det ser så ut när det kom nys snö i natt.. Ursch.

Idag är det spännande för 2åringen Eros ska få skor för första gången! Så nu sätter körningen igång på allvar! :)

Så på schemat idag är just körning sen städning och matlagning samt hundpromenader som vanligt :)

MagganS-B
0

God Förmiddag!

I dag är ni rätt ute Flört…..fast man skulle önska att det var närmare 20 än 100…..

Har sovit till 9, skönt, maken kör snabeldrake och själv skall jag strax torka håret efter duschen! Ett oherrans väder har vi, det stormar och regn-/snöar. Dom sa just på radion att det ligger träd över vägen i Buttle (var annars…..). Är det en ny Gudrun? Våra hästar mår bra i stallet i alla fall…..

Ha en bra dag! Det tänker jag ha!

Gurkane
0

Godförmiddag Russvänner!

Här har det också varit oväder inatt- snö! Nu lyser nästan solen. På mitt schema väntar handling och sopkörning på att få strykas. Hästarna ska ha mat och hund rastas. Dottern tar med kamrater hem idag-också-. Blir som vanligt livat i em. Tror jag rymmer till stallets lugna vrå då Flört.

Ha en trevlig dag alla russvänner!