Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettutställningar
Läst 2235 ggr
Faradiba
0

utställning 13/2 Axvall

Dommare Ronny Johnsson

propp

Wruss
0

Åh vad roligt, kan tänka mig att åka med två….. någon mer som hänger på?? Brukar ju inte va så många russ… blir roligare om det blir ngr stycken.

Faradiba
0

Jag ska dit med en Skrattande

ryttarn
0

Måste kika lite i almanackan, men det är inte omöjligt. Kan vara en bra övning för Palle….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

silarp
0

vad är det för visning? Vart måste man vara medlem???

Vart skickar man anmälan??

Wruss
0

Det är en "vanlig" utställning och jo man måste vara medlem. Läs i proppen så står allt du behöver veta. Se trådskaparens länk :)

silarp
0

ja! NU hittade jag den! …. det var så smått….skrivet… tyckte jag…

Skäms börjar INTE bli gammal….

Ska försöka åka dit med både hingsten och stoet, både 2 år!

[Tjiwi]
0

Även jag har funderingar på att åka med två!!Skrattande

silarp
0

nämen va roligt! då kanske vi kan få träffas! :D:D

Jag hoppas få med mig någon… det får avgöra om jag tar med mig en eller två.. men oavsett så åker jag o Hallonet!

janehellen80
0

#2 vem ska du åka dit med??

Medarbetare på Gotlandsruss i fokus

Av ett russ blev det russigt värre  Skrattande

janehellen80
0

hmm funderar på om jag ska åka med mitt 3åriga sto tro… hmm..

Faradiba
0

#9 jag åker med Qaylo för att öva lite Flört

Tycker absolut att du ska komma med din… Kan du ju oxå öva lite Glad

janehellen80
0

#11 var det jag fundera på lite fast hon e ju inte iform direkt… haft¨en låmg vintervila ju :)

Faradiba
0

#12 Jag har oxå haft en lååång vintervila, behöver detta för att motivera flåset… Tungan ute

Funderade på att ta med Berta men hon har så lång päls med så många virvlar så det går ju inte att se hästen under Flört

silarp
0

…har insett att jag har samma problem som ovan… för mycket päls… på lillmärren. Hon får stanna hemma, men Hallon får öva lite!

janehellen80
0

#14 ja det har min med.. manen är åt olika håll och jag har inget varmt stall så jag kaninte bada henne heller..

silarp
0

har inte heller varmstall för bad,,, men jag gör en fuskputs istället… det är taskigt att bada bort allt fett o smuts när det är såhär kallt ute! Dom lär ju behöva täcken ett bra tag sen isåfall juh!
När jag visade min saddlebred på avelsvärdering för ett antal årsen var det 30 minus…. INTE najs att putsa hästen då…. :S

Får hoppas det blir ett bra gäng med russ därborta, vore kul att se lite russfolk "lajve" någon gång, och oxå väldigt roligt om det är några mer russ att titta på och jämföra sina egna med!

Faradiba
0

Uh, nu börjar jag få kalla fötter…..Rynkar på näsan det kanske är dumt att visa en inte godkänd hingst så nära avelsvärderingen…. Obestämd

Visa eller inte visa…. Det är frågan Foten i munnen

silarp
0

NÄ!!!! Bra övning och kul att få lite humm! Eller?!

När är värderingen förresten?? Kanske man kan komma iväg o titta på, eftersom det nog ska vara i grevagården va??

Faradiba
0

#18 avelsvärderingen är den 25-27/3 på grevagården, tycker absolut att du ska komma och kolla Glad

silarp
0

japp!!!! ska jag!

är russen på en och samma dag eller utspridda på alla dagar? Finns det något program på SH eller russföreningens hemsida kanske… ska rota lite..! Men det kanske inte är klart riktigt ännu…

silarp
0

hmm….. ja, det blir nog att fara dit på lördagen iaf…!

janehellen80
0

måste man vara medlem i skaraborgs ponnyklubb för att vara med? hänger inte med vad det kostar att ställa ut..

silarp
0

ja… det tror jag… stod så på hemsidan iaf… jag betalde precis in medlemskapet…

janehellen80
0

# 23 och vad kostar att ställa ut sen?

Faradiba
0

#24 det kostar 200 :- att ställa ut och 200:- för familjemedlemskap.

Vill du hyra box är det 200:- till och du får tillbaka 100:- när den är rengjord.

De har rätt många utställningar under året så det kan ju vara roligt att vara medlem Glad

Ställde för dem i höstas när Liselott dömde, det var mest welshar (?) så det behövs absolut fler russ där Flört

silarp
0

hehehehe! roligt att läsa #25!
(har ieof för mig det var 150 för medlemskap och 300 för utställningen… men jag ska titta igen!)

har oxå upplevt att det är … mycket welshar och att dom behöver nya friska inslag av lite russar här och där!!! Skrattande

Wruss
0

Nu har jag (eller mina döttrar) anmält Wiranda och Tjingeling till klass 8. Kanske lite runda om magarna och antagligen mycket päls (de går inte täckade hela tiden, men rids regelbundet) - men tjejerna vill vara med, så då kör vi på det :)

Såg att det skulle vara Valentine-tema med speciella rosetter. Passar nog mina döttrar perfekt :D

janehellen80
0

Är det ngn mer som ev ska visa 3 årigt sto?

[Tjiwi]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har tyvärr beslutat mig för att inte åka. Jag har helt enkelt inte råd.

Jag ska åka på två st träningar för Christer Pålsson med nya paret, en i början på april och en i maj, pengarna behövs till det tyvärr. Ibland får man välja….

silarp
0

TRIST! Då får jag o Hallon klara oss utan hejarklack…Gråter

Men som sagt-ibland måste man tyvärr välja!

Reko
0

#29 Och nya parhästen är…? Kul att du har fått tag i en parhäst!

#30 Nja, jag kommer nog för att titta i alla fall. Jag var där i fjol och visade en häst åt en kompis. Mina hästar får nog stå över.

[Tjiwi]
0

#31 Jag har köpt ett fint sto från Gotland, av Marita Havdell. Hon heter Soja är diplomsto, 43p, e. John Russ U.Sifa-Furir, född 03 på Lojsta. Jättetrevlig och lite tävlad i par på Gotland, ska bli jättespännande med henne.

Faradiba
0

Tyvärr är det så få anmälda så utställningen blir inställd. Rynkar på näsan Det var ändå roligt att höra att så många som fem russ var anmälda. Jag tycker att det är riktigt trist att den inte blir av….

De som har anmält kan antingen ha sin anmälningsavgift innestående för kommande utställningar i föreningen, om ingen av dessa passar så får man tillbaka avgiften.

Ronny som skulle dömma på denna utställning kommer att dömma den 28/5 istället, samma ställe.

Den 20/8 dömmer Morgan i Skålltorp.

Mer information kommer på hemsidan.

silarp
0

fy va surt…. har haft ganska mycket jobb för att kunna åka dit.. och så blir det inte av. riktigt riktigt surt.

fixa, laga släp, lastträna, besiktiga, löpträna….

mmm.. har iaf en mycket vältränad o välslimmad hingst här nu….

och har väll fått lite av ngt som liknar kondition själv oxå….

:S

Affeny
0

Ja, detta var verkligen tråkigt. Va synd med för få anmälda. Är det någon som vet någon annan utställning rätt så snart, som man kan ha med russ på, inte allt för långt bort. Bor i Jönköpingstrakten.

silarp
0

samma här!… bor på samma ställe… undrar oxå…!

tycker det är ganska lustigt att man ställer in innan anmälningstiden gått ut… ser inte alls bra ut…

gick med i föreningen ENKOM för utställningen, och vet inte om jag kommer kunna åka på dom andra dom säger ska komma senare i år… 

blir lite långnäsa känsla….

MEN som sagt… får väll leta efter något annat, eller åka på sommarpremieringarna i sommar, som alltid blir av.

janehellen80
0

#36 känner som du …  väldigt tråkit !! Jag som hade sett fram emot detta…

janehellen80
0

#36 känner som du …  väldigt tråkit !! Jag som hade sett fram emot detta…

Faradiba
0

#36 Att meddelandet kom ut innan anmälningstiden hade gått ut berodde på att man ville meddela så fort som möjligt och antalet anmälningar som hade behövts var stort. Passar ingen av de andra datumen så prata med kassören om att få anmälningsavgiften tillbaka. Medlemsavgiften vågar jag inte uttala mig om, men det borde ju gå att få till en lösning som passar.

Jag tycker att det är ruskigt trist och jag har sett fram emot detta länge, men jag har ingen lösning på hur den ska kunna bli av.

Som nybliven medlem i styrelsen (igår) kan jag inget annat än be om ursäkt Skäms och lova att jag ska göra mitt yttersta att det inte händer igen. På SPA´s utställningar under 2010 har deltagarantalet annars legat högt.

Och jag hoppas verkligen att det blir fler russ på deras utställningar!Glad

silarp
0

har fått meddelande om att jag faktiskt får tillbaka både medlemsavgiften och deltagaravgiften, så jag är MYCKET nöjd! Jag har tidigare varit medlem i förening som "anordnade" evanemang, som sedan ställdes in för lågt deltagarantal, (innan anmälningstiden gick ut) och INTE återbetalde medlemsavgifter (som i det fallet var höga) och detta för att få in pengar till föreningen, och öka medlemsantalet, så man kunde söka vissa tillstånd….

Har även hört på andra håll att liknande fasoner förekommit, och jag blir RUGGIGT irriterad på sådant! Men så var INTE fallet här, och jag tycker det tyder på seriös förening om man har möjlighet att tillgodose någons önskemål såhär.

Jag har INGEN aning om ifall jag kan deltaga i maj, -dels är det nära i tiden för premieringarna vilket jag alltid prioriterar i första hand, och sedan har jag tänkt körtävla lite om det går, och så kör vi ju grääääääs oxå….:S hade varit perfekt att visa nu, och få bra spridning på visningarna, och GRÄS är det ju en stund kvar till oxå…!

Har även hört att det ska vara sååå stora utställningar på SPA, och att det ska vara sååå bra,… därför var ju förväntningarna än högre…

Jag tror säkert det var en engångsföreteelse,,, och håller tummarna för att det ska funka i vår istället…!