Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettlojsta-hed
Läst 1882 ggr
Linnea
0

Lojsta hed

Är det nån som vet varför man satt premieringen och hingstsläppet lojsta mitt i veckan? Brukar det vara så? Alla har inte semester..

Skynda långsamt så går det fortare.

Tittut
0

Premieringen är alltid sista måndagen i juli och i år är hingstsläppet på en helgdag, 2 juni vilket är Kristi himmelfärd.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Linnea
0

Jo men vet du varför? Jag vill gärna dit men det blir svårt med semester. Hade varit perfekt att åka över helgen. Krist Himmelsfärd är på en torsdag och vi kan inte åka Gotland t o r på en dag.. Lite tråkigt.

MagganS-B
0

Eftersom Kristi Himmelsfärdsdag är en helgdag, så brukar folk ta semester på fredagen också, då blir det fyra dagar ledigt……Mycket folk åker till Gotland just den helgen! Det är betesföreningen som bestämmer!

Linnea
0

Jag och/eller min sambo har nog inte ledigt vad jag vet annars kan man ju åka.

Kajsa-B
0

Sen är ju måndagen efter Kristi Flygare en "röd dag"  dvs 6 juni!!!!Glad

RC71
0

Tycker dert är bra med bestämda datum jag. Då vet man långt i förväg och kan planera sin vistelse. Tex så är connemarornas "Världsutställning" Clifden show alltid tredje torsdagen i augusti och har så varit i årtionden. Glad

MagganS-B
0

Jag kan i alla fall meddela att russen på Hajdi mår bra, åkte där förbi i em. En rund dam, svart med ganska rund stjärn, tänkte kliva över stättan och åka med oss, men kom inte ända upp ;)

Linnea
0

6 juni? Då är det ju galopptävlingar på Gärdet! Hrm. Jaja man hinner inte med allt..