Januarimagar 2011
Favorit i repris på bildserier på gotlandsrussmagar.
En tråd för de som vill lägga in bilder på sina dräktiga ston. Nu är vi inne i januari månad och hur ser ditt sto ut nu? Skriv gärna namn, och blivande fader samt i vilken månad hon är i.
Måste ju ut och jaga med kameran….
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Vaquila 4709 (-94 e Vagabond 360), dräktig med Lon 483, beräknad fölning runt 10 maj. Bilden är tagen igår så hon har alltså ca 3,5 månader kvar att gå. Vaquila är 17 år och det här är hennes sjätte dräktighet.
Rund och go'…

Deniz II 4745 (-92 e Niklas 467), dräktig (?) med Lon 483, beräknad fölning runt 31 juli. Bilden är tagen igår så hon har alltså ca 6 månader kvar. Deniz är 19 år och har fått tre föl tidigare. Jag är dock inte helt säker på att hon är dräktig - eventuellt är det bara hösilage i den här magen…
# 6 Wow, jag kommer ihåg förra årets bild, den här var enorm den med!

#8 Japp, hennes fölungar har gott om utrymme 

Jag roade mig med att lägga in nedräkningar till Vaquilas och Deniz fölningar på time55.com. Enligt den sajten är det idag 102 dagar kvar för Vaquila, och 184 för Deniz.
Eller så kan man skapa en amerikansk Foal Ticker: det finns mycket på nätet.
Men då måste jag också roa mig, Cheries fölning!
# 13 Roligt Pernilla!
Kul ! 127 dagar kvar för Primusa.

#6 Känns riktit sådär PÅFF :D Men otroligt härlig bild :D En såmn bild skulle man kunna ha upp i stallet. :)

#31 "Påff"?

#6 Tycker också det är en underbar bild. Kanske kommer ut en liten skäck där 
#32 Påff, finlandsvenskt slangord för rund typ. :P

#33 Gärna för mig!
#34 På så vis. Ja, det passade ju bra…
#6 Påff !
Härlig bild ( de andra också ).
bj / dk
# 35 Jag associerar "Påff" med vad det låter när det smäller, alltså när fölet kommer!
Hon ser verkligen härlig ut!