Nu är hon vår........
Efter en hel del letande, funderingar fram och tillbaks vad som skulle passa bäst som parkompis till Njord så fick jag då erbjudandet att köpa SOJA! Jag som just då väntade på svar angående en annan jätte fin häst som jag tror skulle passat bra som par kompis fick således lite till att tänka på…….efter att så då fått svar att den jag ville ha skulle få stanna hemma så blev jag förstås nyfiken på denna dam och jag tyckte det lät intressant och vi bestämde med ägaren att vi skulle prova henne.
SOJA är en brun dam som föddes på Lojsta Hed -03 och är alltså efter John Russ, mamma heter Sifa e. Furir. Hon fick diplom som treåring och förra sommaren vann hon sin klass på utställningen på Gotland med fin fina 99889=43p.
Hon är redan körd och även lite tävlad i par så det gör saken genast lite lättare. Jag har provat henne i par med Njord och det funkade jättebra, de är lika i höjd och gång. Det behövdes inte så mycket mer funderingar då hon är väldigt lätt att tycka om, otroligt vackert huvud med världens snällaste ögon!! Hon har verkligen tagit sig till mitt hjärta.
Jag ser fram mot denna säsong med två fina russ som jag hoppas ska göra bra reklam för vår ras!!
En liten sak med detta också är att jag är ju förtjust i John Russ och ville ha ett föl efter honom och Wilda, hon blev tyvärr inte dräktig med honom men nu har jag ändå fått min JR avkomma, jättekul!
Jag vill sända ett stort TACK till Sojas fd ägare Marita Havdell för att hon gett mig förtroendet att köpa denna mysiga tjej!!
Tack!
Grattis, vad fin hon är. Ett stor lycka till på tävlingarna i framtiden!
Så fin hon är :) Lycka till med henne!

Grattis och lycka till!
Grattis och lycka till! 

Grattis och lycka till!
Så här såg Soja 4547 ut som treåring, när hon fick diplom vid Lojsta-premieringen 2006-07-31.
Tack allesammans!
#6 Åh, vad kul att se. Vad fin hon var då med!

Grattis till en riktigt fin tjej….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Grattis till inköp av ett fint sto!
Grattis till köp av ett kanonsto
!
Jag håller tummarna för en lyckosam tävlingsframtid för dej och ditt fina par
!
Grattis till ett bra köp!
Grattis.. verkar vara en kanon tjej.. otroligt fin är hon och färgen gilla jag skarpt!!
Medarbetare på Gotlandsruss i fokus
Av ett russ blev det russigt värre 

Grattis Ia. Lycka till med tävlandet. Tar du med henne till Axvall i februari?

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
#14 Om jag åker så tar jag med henne och Njord!
#13 Rikigt riktigt fin!!!
Idag var det dags för en tur med Soja och Njord i par. Vi har haft dom ihop en gång men det var sämsta tänkbara förhållanden den gången med regn, halka och mörker.
Förra gången var Njord rätt inbtresserad av Soja, tror jag det, en sån söt flicka bredvid och då var han ganska okoncentrerad men snäll…som alltid. Idag, jättesnäll och inte någon tendens att vilja snosa på henne mer än precis när vi ställde de för vagnen. Inte en gång under en timme ute nosa han på henne.
Det gick jättebra, hon är en ganska taggad häst men lydig. Jag är så glad över mitt nya fina par och ser verkligen fram mot denna säsong.
Roligt att det verkar fungera med Njord, henne och dig!
Stort lycka till inför kommande tävlingar och annat!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
#19 Tack snälla!
Wow vad härligt det ser ut
!
Kul att det funkat bra, hoppas få se ditt par live, kanske det blir start på Vaggeryd
?

Hallå!
Gissa om att jag delar din glädje!
Jag vet att Soja är riktigt bra och att du har lättare för att koma på körtävlingar och kan visa russens kvalieter! Jag har alltid gillat ditt sätt då vi träffats på körtävlingar och tror på er 3! De flesta av körfolket här på Goltand tycker att mitt val är BRA! men visst fins det några som tycker "varför då, du var ju bra på gång" och jag jobbar redan med Sojas ersättare (någon av mina yngre russ).
Jag ser fram emot er glädje med/för Soja både innom Körningen/ridning som på div Utställningar.
Jätte stor Kram från Marita m familj!
Bilden är Kiara o Soja, på en dressyr tävling 2010, foto Helena Hjort.
#21 Blir absolut start på Vaggeryd!! En jättetrevlig tävlingsplats och riktigt "nära" för oss…….
#22 Tack Marita!!